ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رئیس جمهور ترکیه در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات پارلمانی این کشور از احزاب خواست تا با هم کنار آمده و هرچه زودتر دولت ائتلافی تشکیل بدهند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بالاخره پس از گذشت ۴ روز از زمان اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور سکوت خود را شکست و از احزاب ترک خواست که دست از لجاجت بردارند و هرچه زودتر برای تشکیل دولت اقدام کنند.

وی که در مراسم فارغ التحصیلی جمعی از دانشجویان خارجی شرکت داشت از احزاب این کشور خواست تا موافق با خواست مردم عمل کرده و به نتایج انتخابات روز یکشنبه احترام بگذارند.

در انتخابات پارلمانی، حزب حاکم عدالت و توسعه نتوانست اکثریت آراء را برای تشکیل کابینه به دست آورد و از این رو مجبور است برای تشکیل دولت با دیگر احزاب راه یافته به پارلمان ائتلاف کند. این در حالی است که اگر این حزب نتواند دولت ائتلافی تشکیل دهد باید انتخابات زود هنگام پارلمانی برگزار شود.

غیبت چهار روزه اردوغان به این دلیل که وی عادت داشت در فصل انتخابات روزانه یک تا سه بار در تلویزیون رسمی ترکیه ظاهر شود مایه تعجب رسانه ها بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">