ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اردوغان شکست خورد، اقتصاد ترکیه به هم ریخت

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: لیر ترکیه روز دوشنبه پس از اینکه حزب عدالت و توسعه اکثریت پارلمانی را پس از 13 سال در اختیار داشتن قدرت از دست داد، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد.



لیر پنج درصد کاهش یافت و به رکورد پایین 2.8 در برابر هر دلار آمریکا رسید.

شاخص سهام اصلی ترکیه در ابتدای معاملات روز دوشنبه هشت درصد سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران امیدوار بودند این حزب به اندازه کافی رای بیاورد تا قدرت را حفظ کند و از ایجاد ابهام و بن بست سیاسی میان احزاب این کشور جلوگیری شود اما از بیش از 96 درصد آرای شمارش شده، حزب عدالت و توسعه 40.9 درصد رای بدست آورده است.

به گفته تحلیلگران، لیره که پیش از انتخابات کاهش چشمگیری در برابر دلار داشت، ممکن است بیشتر سقوط کند و با تشدید فشارهای تورمی، بانک مرکزی را به افزایش نرخهای بهره وادار کند.

a
۹۴/۰۳/۱۸

نظرات  (۱۹)

«سعی نکن انسان موفقی باشی، بلکه سعی کن انسان ارزشمندی باشی.»آلبرت انیشتن

سلام ، سایت زیبایی دارید
هر چند هنوز اقتصاد ترکیه قدرتمند است اما در صورت ایجاد تنش های دنباله دار مثل تشکیل دولت ائتلافی با توجه به وابستگی شدید این کشور به سرمایه های خارجی اقتصاد این کشور سقوط خواهد کرد.
آنها مواظب اقتصادشان هستند.
کاش اقتصاد ترکیه همین طوری که هست بمونه و رو به پیشرفت باشه تا باعث نشه که مثله 7 سال پیش برای سوخت و انرژی مجبور به کارهای کثیف مثله قاچاق بشه و پول کافی داشته باشه تا حداقل انرژیشو شرافت مندانه بخره.
جناب باغ شهر فکر کردی الان قاچاق نمیشه؟ فقط 7 سال پیش قاچاق میشد؟همین الان گازوییل که قاچاق گسترده ای داره قیمتش تو ترکیه بیشتر از پنج برابر ایرانه(البته بخش زیادی از اون به دلیل مالیاتی است که دولت بر انواع سوخت می بنده) ولی به هر حال تفاوت قیمت بسیار زیاد باعث قاچاق گسترده شده و میشه.
جناب اشکان اول دقیق یه چیزی رو بخون بعد نظر بده. من گفتم مثله 7 سال پیش قاچاق نشه. شما میزان قاچاق سوخت الان رو با هفت سال پیش یکی میدونین؟

اون صحنه ها و محل های قاچاق تو مرز رو هفت سال پیش میدیدی الان همچین حرفی نمیزدی. 
وقتی پول داشته باشی و بتونی با شرافت چیزی رو بخری دیگه چه نیازی به این کاراست؟
اون صحنه های قاچاق رو فقط باغ شهر ++ دیده و هیشکی غیر از اون ندیده. در ضمن همه اونهایی که قاچاق می کنن شرافتشون رو دارن ولی این قدر منطقه شون محرومه که مجبورن دست به کار خطرناک قاچاق بزنن.
ترکمن تا کی میخای بین بحث های من و دیگران دخالت کنی اینو اول بگو که ما خیالمون راحت شه که نخود آش داریم.

قاچاق سوخت اونم هفت سال پیش کار سخت و خطرناکی  نبود. چون مرزها امنیت کافی نداشت و نظارت کمتر بود ولی
الان راحت نیس چون هم مشتری کمتری داره و هم نظارت مرزی زیادتر شده.
هفت سال پیش که به مناطق کرد نشین رفته بودیم یکی از اهالی روش قاچاقورو نشون داد که این طرف مرز لوله انتقال گذاشته بودن و اون طرف نزدیک روستای ترکیه ای چاه ذخیره بود که قاچاق چیا بدون زحمت سوخت رو میزدن بار کامیون ها و از طریق لوله ها انتقال میدادن ولی سخت نبود کاملا راحت چون نظارتی نبود.
در ضمن با اینکه قاچاق کار شرافت مندانه ای نیس ولی مرز نشین ها افراد پر شرف ساده و زحمت کشین . ولی نمیدونن این ترکمن از کجاش در آورد که من گفتم اونا بی شرف هستن.؟!
اولا باغ شهر من دوست دارم
دوما من دارم به تعهداتی که به مدیر این سایت مغرض دادم عمل می کنم، من قول دادم تعداد بازدید بیشتر بشه و یه راهش بحث و گذاشتن کامنت هست تا بلکه اطلاعاتمون بیشتر بشه و دیدگاه مون عوض بشه، مخصوصا شما و مدیر عزیز که به جای نوشتن از دستشویی های کاخ اردوغان به خوبی های ملت های دیگه فکر کنیم. 
پارمیدا هم رفته به امتحانات احتمالا ، کجاییییی ترک آریاییییییییییییییییی
من اگه نخام دوسم داشته باشی باید کی رو ببینم.؟؟؟

با تمام احترامی که به سعید عزیز دارم ولی حیف اون که برای جذب کامنت و بازدید از آدمی مثله تو همچین چیزی خاسته.
سعید خان باید به این سوال جواب قانع کننده ای داشته باشی. آیا جذب مخاطب اینقدر برات مهمه که از این جور افراد استفاده میکنی؟
من 6سال پیش عمم تو ترکیه تعطیلات تابستون رو گذروندم. پس بدون که بیشتر از تو مردمش رو میشناسم. وهیچ وقت شکایتی از مردمش نکردم چون عالین ولی چون همواره لاییک ها نزاشتن اونا به امور مذهبیشون درست و حسابی برسن و اقتصاد جمع وجوری نداشتن مجبور میشن که از آک حمایت کنن تا لااقل مذهبشون سر جاش باشه.
سعید جان مدیر عزیز این صفحه رو بگردی قطعا پیدا میکنی.
مدیر سایت خوبی پست و خبر جدید نمیذاری؟
باغ شهر 
فعلا که تو داری گند می زنی به این سایت، تحلیل های سطحی ، نظرات بی عمق و بی معنا، و یه شخصیت بدوی  ... دقیقا مثل یک شخص با بی نظمی فراوان در فکر.
حیف نام ترک که روی تو هست،
آینه جلوت میذاری نظر میدی حتما ترکمن.
نکه تحلیل های عمیق و نظرات پر معنا میدی و یه شخصیت درستی داری.
ببین تو اگه بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن.

کاش از اول نژادی نبود و فقط انسانیت بود بس تا هر پتیاره ای نژاد خود را علم نکند و بگوید من برترم کامل ترم.
باز هم سوال ما بی جواب ماند. مدیر سایت عزیز ترکیه آنلاین پس کجایی.؟ مردم از بس کامنت گذاشتم.
وای جناب مدیر سایت چقد زد ترکیه مطالب میزارین خودتونو خسته نکنید ترکیه 10برابر ایران قویه و راستی بیشتر از نصف کشورت ترکه خجالت بکش میدونم سانسور میکنی ولی حداقل خودت ببین کمتر کشورها جعل کن

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">