ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: وزیر گمرکات و تجارت ترکیه گفت ایران در حال مذاکره با زراعت بانک ترکیه برای استفاده از برخی خدمات این بانک است.



به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، نورتین کانیکلی، وزیر گمرکات و تجارت ترکیه گفت، ایران در حال مذاکره با «زراعت بانک» ترکیه برای استفاده از برخی خدمات این بانک است.

همچنین اعلام شد که ایران خواستار بهره گرفتن از تجربیات بانک دولتی زراعت ترکیه است و به آنکارا پیشنهاد کرده تا از خدمات مدیریت مالی و مشاوره زراعت بانک به منظور تسهیل و ارتقاء روابط تجاری با دیگر کشورها استفاده کند.

کانیکلی افزود: «ایران قبلا با (بانک دولتی) هالک بانک همکاری داشته است. اکنون آنها می خواند با زراعت بانک نیز همکاری کنند.»

کانیکلی با بیان اینکه زراعت بانک فعالیت هایی در زمینه مدیریت مالی برای وزارت خزانه داری ترکیه دارد که ایران از آن آگاه است گفت، مذاکرات در جریان است و مقاماتی از بانک مرکزی ترکیه در چهارچوب مقررات بین المللی در این مذاکرات شرکت دارند.

کانیکلی همچنین گفت، اگر تحریم های تجاری برداشته شود، این روابط به شکل روان تری ادامه خواهد یافت. «خیلی برای ترکیه مهم است که قادر باشد با اطمینان در مورد بانکداری در ایران صحبت کند. این در هر گامی به نفع ترکیه است.»


۹۴/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">