ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ما از سنت بولنت اجویت تبعیت می کنیم

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در سخنانی اعلام کرد که ما از سخن بولنت اجویت که می گفت «نه ظلم کنید نه اجازه دهید به شما ظلم شود؛ یک نظم انسانی و حقوقی برای تمام ملت» پیروی می کنیم.



به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: برای این که مشکلات ترکیه را حل و فصل کنیم مانند حزب عدالت و توسعه 13 سال نیاز نداریم. برای رفع مشکلات این کشور تنها به 4 سال زمان نیاز است. ما از سنت بولنت اجویت (نخست وزیر پیشین ترکیه که دستگیری عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک در دوره نخست وزیری وی رخ داد) تبعیت می کنیم. ما از سخن بولنت اجویت که می گفت «نه ظلم کنید نه اجازه دهید به شما ظلم شود؛ یک نظم انسانی و حقوقی برای تمام ملت» پیروی می کنیم. پیام اجویت شعار ما است و در این کشور یک نظم حقوقی و انسانی را به وجود خواهیم آورد. هر شهروند ترکیه از توسعه و پیشرفت کشورش سهم خود را دریافت خواهد کرد. زمانی که ما این مسئله را عملی کردیم برای ترکیه صلح، آرامش و برادری را به ارمغان خواهیم آورد.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ترکیه به یک سرفصل جدید نیاز دارد. در سیاست داخلی و خارجی ترکیه در بن بست قرار گرفته است. نگاهی به خاورمیانه بیندازید؟ خون مسلمان ها در حال ریخته شدن است. دولت ما نیز به ریختن خون مسلمانان کمک می کند. آواره کردن 2 میلیون سوری از خانه و کاشانه خود گناه بزرگی است. برای این که صلح به خاورمیانه برگردد این انتخابات اهمیت فراوانی دارد. به 77 میلیون شهروند ترکیه قول می دهم آرامش را به خانه هایشان برخواهم گرداند.
لازم به ذکر است، بولنت اجویت، نخست وزیر سابق ترکیه از سیاستمداران جمهوری خواه این کشور بود که در دوران نخست‌ وزیری او نیروهای ترکیه شمال قبرس را اشغال کردند. همچنین در سال 1999 دستگیری عبدالله اوجالان در کنیا و انتقال وی به ترکیه در دوران کفالت نخست ‌وزیری وی انجام شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">