ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

حمایت آشکار جماعت گولن از حزب دموکراتیک خلق

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: اگر کسی نمی خواهد دموکراسی در کشور به صفر برسد در یک جمله کوتاه خلاصه خواهد شد: «به اردوغان "نه" به دمیرتاش "آری" بگویید.



به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه صباح، جماعت گولن که در انتخابات شهرداری ها در مقابل حزب عدالت و توسعه از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه حمایت کرده بود. در آستانه انتخابات پارلمان ترکیه برای به دست آوردن حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها از این حزب حمایت خواهد کرد.
حمایت جماعت گولن به رهبری فتح الله گولن که از مدت ها قبل گرایش خود به سمت حزب دموکراتیک خلق ها را نشان داده بود و به صورت تلویحی از این حزب حمایت کرده بود. اما در چند روز مانده به انتخابات با مقاله "شاهین آلپای" (از اعضای مهم جماعت گولن و تحلیل گران سیاسی نزدیک به گولنی ها در ترکیه) در روزنامه زمان؛ این جماعت حمایت آشکار خود از حزب دموکراتیک خلق ها را اعلام کرده است. مسئله مهم این است که جماعت گولن که بارها مخالفت خود با کردها را اعلام کرده و این مخالفت ها به حدی بوده که حتی بدیع الزمان سعید نورسی را نیز به دلیل کرد بودن تخریب کرده اند، اما اکنون از حزبی حمایت خواهند کرد که نماینده کردهای ترکیه است
در بخشی از مقاله شاهین آلپای  آمده است: ...مهمترین فاکتور در "نه" گفتن به سیاست های رجب طیب اردوغان در ترکیه "آری" گفتن به صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها است. اگر در ترکیه کسی نمی خواهد این کشور به مسیری که رجب طیب اردوغان طراحی کرده است رهسپار شود، دولت قانونی به وجود آید و مطبوعات و رسانه ها بتواند آزادانه در کشور فعالیت کنند و در نهایت اگر کسی نمی خواهد دموکراسی در کشور به صفر برسد در یک جمله کوتاه خلاصه خواهد شد: «به اردوغان "نه" به دمیرتاش "آری" بگویید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">