ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه با تقدیم شکایت نامه ای علیه 'جان دوندار' روزنامه نگار منتقد ترکیه و مدیر مسوول روزنامه جمهوریت مجازات حبس ابد را با اعمال شاقه برای وی خواستار شد.


شکایت اردوغان از دوندار متعاقب انتشار تصاویر و خبر ارسال سلاح و مهمات از ترکیه برای تروریستهای سوری در هفته گذشته انجام شد.

اردوغان در شکایت خود دوندار را به جاسوسی، تلاش برای براندازی دولت قانونی ترکیه و از میان برداشتن تمامیت ارضی و حاکمیت ترکیه و کمک به سازمان تروریستی غیرقانونی جماعت گولن، متهم کرده است.

رییس جمهوری ترکیه در واکنشی بسیار تند به انتشار عکسهای ارسال سلاح از ترکیه به مخالفان سوری گفت: کار این فرد جاسوسی است و وی جزای عمل خود را خواهد دید.

نهادهای بین المللی روزنامه نگاری اعمال فشار به روزنامه نگاران ترکیه را، بویژه پس از انتشار خبر ارسال محموله سلاح به تروریستها در سوریه، بصراحت محکوم کرده اند.

فشار به روزنامه نگاران ترکیه پس از تظاهرات مردمی دو سال قبل ترکیه ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

تا آن زمان دولت آنکارا با ادعای مشارکت برخی روزنامه نگاران مخالف در طرحهای مختلف آنان را دستگیر و زندانی می کرد، اما از دو سال قبل و در پی تظاهرات گسترده مردمی در سطح ترکیه دامنه فشار به روزنامه نگاران این کشور گسترده تر شده است.

هم اکنون جدایی بسیار عمیقی بین روزنامه نگاران مخالف و رسانه هایی که در کنار حاکمیت حزب عدالت و توسعه هستند، به چشم می خورد.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">