ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: دولت ترکیه اعلام کرد که با آمریکا به طور اصولی برای پشتیبانی هوایی از برخی از نیروهای مسلح مخالف نظام سوریه به توافق رسیده است.
 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به روزنامه "دیلی صباح" این کشور گفت: این پشتیبانی هوایی از گروه مسلحی که در چارچوب برنامه تحت رهبری آمریکا در خاک ترکیه آموزش دیده اند، محافظت خواهد کرد.
 
هدف از این برنامه اعزام 15 هزار عنصر مسلح به سوریه است که آمریکا و هم پیمانانش مدعی هستند  برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اعزام خواهند شد.
 
دولت آمریکا به همراه ترکیه و عربستان کار آموزش این عناصر مسلح را که از آنها به عنوان گروه های "میانه رو" نام می برند، آغازکرده اند. این آموزش ها در پادگان های آموزشی ترکیه و اردن برگزار می شود.
 
وزیر خارجه ترکیه توضیحی نداد که منظور از "به طور اصولی" یا نوع پشتیبانی هوایی و کسی که این پشتیبانی را انجام خواهد داد، چیست.
 
وی درعین حال افزود: باید از آنها پشتیبانی هوایی شود. اگر این پیشتبانی هوایی صورت نگیرد یا از آنها محافظت نشود، چه فایدی دارد؟ توافقی اصولی برای پشتیبانی است اما اینکه چگونه انجام شود، این مسئولیت ارتش است.
 
در همین حال برخی رسانه ها از اختلاف بین ترکیه و آمریکا درباره ماموریت این عناصر مسلح در سوریه سخن گفتند. ترکیه گفته است که هرگونه برنامه پشتیبانی باید در چارچوب راهبرد فراگیر علیه نیروهای بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، باشد. اما واشنگتن با وجود تداوم مخالفت خود با بشار اسد، می گوید که هدف از آموزش عناصر مسلح یاد شده، فقط شکست دادن داعش است.
 
اما وزیر خارجه ترکیه گفت: درحالی که نبرد با داعش اولویت است اما باید همزمان با نظام بشار اسد مقابله کرد. او همچنین برخی پیش بینی رسانه ها درخصوص توافق بین ترکیه و عربستان برای عملیاتی مشترک در سوریه را رد کرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">