ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه از میان 6300 کاندیدا 80 نفر را برای ارسال به روسیه و تحصیل در مهندسی هسته‌ای را انتخاب کرده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتینک نیوز، بنابر اعلام نیروگاه هسته‌ای آکویو 800 نفر از این دانشجوها بورسیه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی هسته‌ای دانشگاه دولتی پلی‌تکنیک سنپطرزبورگ روسیه تامین هزینه‌های مالی و تضمین استخدام در نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه را به دست آورده‌اند.

از میان 6300 دانشجویی که در این آزمون شرکت کرده بودند 80 نفر از آنان از طریق یک سری آزمون و مصاحبه توسط کمیته آموزشی انتخاب شدند.

برخی از این دانشجوها از دانشگاه‌های مطرح ترکیه مثل دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) دانشکده فنی استانبول و دانشگاه آنکارا در این آزمون شرکت کرده بودند.



هم‌چنین همه‌ی امکانات مالی، تحصیلی و رفاهی لازم برای دوره‌ی تحصیلی این دانشجویان توسط دولت ترکیه فراهم خواهد شد.

هم اکنون نیز حدود 250 نفر از دانشجویان ترکیه در رشته‌های هسته‌ای بنابر توافقی که در سال 2010 میان دولت ترکیه و روسیه به امضاء رسید، در حال تحصیل هستند.

این دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های تئوری و فنی لازم، برای آموختن عملی وارد شرکت هسته‌ای روس اتم خواهند شد و پس ازآن کار در نیروگاه هسته‌ای آکویو ترکیه که توسط شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه در حال ساخت است را آغاز خواهند کرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">