ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نماینده حزب دموکراتیک خلق ترکیه (HDP) بعنوان اولین مرد همجنسگرای ترکیه محسوب می‌شود که به دنبال کسب کرسی در انتخابات پارلمانی ۷ ژوئن کشورش است.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باریس سولو» که نماینده حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه (HDP) است، اولین مرد همجنسگرای ترکیه به حساب می‌آید که به دنبال کسب کرسی در پارلمان ترکیه که در مجموع 550 کرسی دارد، می‌باشد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت اگر بتواند در استان «اسکیشیر» واقع در شمال غربی ترکیه کرسی کسب کند، امیدوار است بتواند حقوق زنان و مردان همجنسگرا، دو جنسیتی‌ها و تراجنسیتی‌ها را تقویت کند.

سولو 37 ساله ادامه داد: همجنسگرا بودن من مخفی نیست. من بیشترین حمایت را از جانب خانواده‌ام داشتم و شریک مرد من و دوستانم در این حزب عقاید خود را در اختیار من قرار داده‌اند.



وی که به مدت 17 سال فعال حقوق همجنسگرایان ترکیه بوده است ادامه داد: علاقه من به سیاست از زمانی آغاز شد که تصمیم به مبارزه گرفتم.

سولو گفت اگر هم نتواند در انتخابات پارلمانی ترکیه که قرار است 7 ژوئن (16 خردادماه) برگزار شود، کرسی کسب کند، امیدوار است که اقدام او دیگر اعضای جامعه همجنسگرای ترکیه را ترغیب کند تا در سیاست‌های ملی مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در چهارسال آینده انتخابات کاملاً متفاوت خواهد بود. در انتخابات بعدی، نه تنها نامزدهای مردان همجنسگرا مشارکت خواهند کرد بلکه زنان همجنسگرا و تراجنسیتی‌ها نیز شرکت‌ خواهند کرد.

همجنس‌گرایی در ترکیه قانونی است اما این کشور قوانینی برای محافظت از مردان و زنان همجنسگرا ندارد.

طبق این گزارش، دو زن تراجنسیتی به نامهای «دوا اوزنن» از حزب تازه تأسیس آناتولی در «ازمیر» ترکیه و «نیلر آلبایراک» از حزب معارض جمهوری‌خواه خلق (CHP) در استانبول نیز در انتخابات ماه آینده میلادی پارلمانی ترکیه شرکت خواهند کرد.

با اینحال سولو تأکید کرد که 85 درصد از مردم ترکیه مخالف نماینده همجنسگرایان در پارلمان هستند.


۹۴/۰۳/۰۵

نظرات  (۲)

۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۷ امین هوشیار
سلام
خدایی میبینی چه دوره و زمونه ای شده.
ترفندی برای تخریب وجهه CHP 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">