ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: درگیری هایی سه شنبه در منتهی الیه بخش کردنشین جنوب ترکیه پیش از افتتاح یک فرودگاه جدید با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری در این منطقه فقیر نشین در فاصله زمانی دو هفته مانده به انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن ،‌ به وقوع پیوست .



به گزارش وب سایت روزنامه رادیکال حدود 100 تن از تظاهرکنندگانی که صورت خود را پوشانده بودند با تجمع در یکی از خیابان های شهر یوک سوکوا Yüksekova (استان حکاری) در منطقه مرزی بین ایران و عراق ،‌به سوی پلیس ضد شورش سنگ و بطری های آتش زا پرتاب کردند که پلیس نیز با استفاده گاز اشک آور و ماشین های آب پاش واکنش نشان داد.

تدابیر امنیتی شدیدی در این شهر به مناسبت افتتاح فرودگاه جدید شهر با نام « صلاح الدین ایوبی» با حضور اردوغان و احمد داود اوغلو نخست وزیر اتخاذ شده است .

صلاح الدین ایوبی معمار عرب کردتبار فتح بیت المقدس به دست مسلمانان در قرن دوازدهم میلادی است.
رئیس جمهوری ترکیه در برابر جمعیت چندین هزار نفری اعلام کرد هدف از این طرح تقویت ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه است.

ارتش ترکیه دوشنبه در نزدیکی یک پادگان در یوک سوکوا هدف حملات خمپاره ای جدایی طلبان حزب کردستان ترکیه قرار گرفت .

ترکیه از سال 2012 گفتگوهای صلح دشواری با این گروه انجام می دهد.
این حملات خمپاره ای تلفات یا خساراتی نداشت .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا،‌ حزب عدالت و توسعه تلاش می کند آرا اکثریت را در این انتخابات برای تقویت اختیارات رئیس جمهوری به دست آورد.
بر اساس آخرین نظرسنجی ها ،‌حزب عدالت و توسعه 41 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد اما احتمالا ممکن است برای نخستین بار از حدود 13 سالی که کشور را اداره می کند ، به تشکیل دولت ائتلافی نیاز داشته باشد.
اردوغان و مقامات دولتی به طور مرتب در تبلیغات انتخاباتی خود به مهم ترین حزب طرفدار کردها یعنی حزب دموکراتیک خلق که ممکن است در صورت فرا رفتن از سقف 10 درصد آرا برای داشتن نماینده در پارلمان ، پیروزی حزب عدالت و توسعه را خراب کند ، می تازند.
در یوک سوکوا ،‌مرد قدرتمند ترکیه از فرصت استفاده و حزب دموکراتیک خلق را جیره خوار جدایی طلبان کرد معرفی کرد .
مخالفان اردوغان به شدت از رئیس جمهوری این کشور انتقاد می کنند زیرا او با شیوه های بی طرفی روسای جمهوری قبلی ترکیه فاصله گرفته است و علنا از به نفع حزب عدالت و توسعه ،‌حزبی که وی تا اوت 2014 و پیش از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری ریاست آن را برعهده داشت تبلیغ می کند.




















۹۴/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">