ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 معاون وزیر انرژی روسیه از امضای توافقنامه مسکو-آنکارا درباره ساخت خط لوله گازی ترکیش استریم تا پیش از پایان نیمه نخست سال ٢٠١٥ خبر داد.



به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، آناتولی یانوسکی، معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که روسیه و ترکیه قصد دارند توافقنامه ای درباره ساخت خط لوله ترکیش استریم را تا پایان نیمه نخست سال ٢٠١٥ میلادی امضا کنند.

وی گفت: ما در حال برگزاری نشستها و گفتگوهایی با هدف امضای یک توافقنامه تا پایان نیمه نخست امسال هستیم.
خط لوله گازی ترکیش استریم جایگزین طرح لغو شده ساوث استریم است؛ بخش زیادی از خط لوله ترکیش استریم از مسیر دریای سیاه می گذرد.

بنا بر اعلام اعضای هیئت مدیره شرکت روسی گازپروم، ساخت خط لوله گازی ترکیش استریم در آبهای کم عمق در ١٠ روز نخست ماه ژوئن آینده آغاز می شود؛این بخش از خط لوله را شرکت ایتالیایی سایپم ساخته می شود.

آلکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم نیز پیش از این گفت که این خط لوله قرار است در ماه دسامبر سال ٢٠١٦ میلادی به بهره برداری برسد.
پس از تصمیم ناگهانی روسیه در ماه دسامبر سال ٢٠١٤ میلادی مبنی بر کناره‌گیری از پروژه خط لوله گازی ساوث استریم به دلیل مخالفتهای اروپا، این کشور کار را روی پروژه ساخت خط لوله جدید ترانزیت گاز روسیه به ترکیه و اروپا موسوم به خط لوله ترکیش استریم آغاز کرد.

براساس این گزارش، شرکت گازپروم روسیه در نظر دارد سالانه ٦٣ میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله ترکیش استریم صادر و مرز ترکیه با یونان را به یک قطب گازی بدل کند، منطقه‌ای که این شرکت تصمیم دارد از مسیر آن ٤٧ میلیارد مترمکعب گاز در سال به کشورهای واقع در جنوب اروپا منتقل کند.
شرکتهای گازپروم روسیه و بوتاش ترکیه یکم دسامبر سال ٢٠١٤ میلادی یادداشت تفاهمی برای ساخت یک خط لوله گازی با ظرفیت صادرات ٦٣ میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه از مسیر دریای سیاه امضا کردند.

بنابر طرح اولیه ساخت این خط لوله، به طور کلی ١٤ میلیارد مترمکعب گاز در سال به ترکیه عرضه و باقیمانده آن نیز به قطب گازی واقع در مرز ترکیه و یونان منتقل و برای تحویل به مشتریان گازپروم در جنوب اروپا ترانزیت می‌شود.


۹۴/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">