اطلاعیه مهم درباره صدور مدرک اقامت اتباع خارجی در ترکیه
دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با صدور اطلاعیه ای نحوه صدور مدرک اقامت برای اتباع خارجی را اعلام کرد .
به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن اعلام اطلاعیه ای نحوه صدور مدرک اقامت برای اتباع خارجی را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش در این اطلاعیه که از سوی ادامه کلا مهاجرات وزارت کشور ترکیه صادر شده است در مورد نحوه صدور مدرک اقامت برای اتباع خارجی توضیح داده است.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است :
اطلاعیه
مراحل جدید اقدام جهت دریافت اقامت کوتاه و بلند مدت ترکیه توسط اتباع خارجی
تاریخ 8 مه 2015
28 اردیبهشت ماه 1394
بنا براطلاع واصله از اداره کل مهاجرت وزارت کشور ترکیه:
از تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1394 مطابق با 18 مه 2015 کلیه درخواستهای اتباع خارجی برای اقامت در ترکیه و یاتمدید اقامت بایستی از طریق مراجعه متقاضیان به سامانه www.goc.gov.tr انجام پذیرد.
دیگر اطلاعات مفید در این زمینه به شرح ذیل می باشد:
الف - برای کسانی که اولین بار درخواست اقامت می کنند:
برای این متقاضیان 5 مرحله به شرح ذیل پیش بینی شده است:
1-مراجعه به سامانه www.goc.gov.tr ؛
2- تکمیل فرم مربوطه در سامانه و چاپ فرم تکمیل شده؛
3- واریز نمودن هزینه مربوطه که مبلغ آن توسط سامانه مشخص می شود، در بانکها و مراکزی که مشخص شده است؛
4- حضور شخص متقاضی جهت مصاحبه دقیقا در ساعت و زمانی که توسط سامانه مشخص می شود.
ضروری است فرد متقاضی فرم چاپ شده، رسید پرداخت هزینه و کلیه اسناد لازم را به هنگام مصاحبه همراه داشته باشد.
5- پس از انجام مصاحبه در صورت تایید مدارک، اجازه اقامت از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد.
ب- برای کسانی که در خواست تمدید مهلت اقامت خود را دارند:
این افراد باید حداکثر 60 روز قبل از پایان تاریخ اقامت خود اقدام نمایند.
در این مورد نیازی به حضور متقاضی و انجام مصاحبه نیست.
برای این منظور نیز 5 مرحله به شرح ذیل پیش بینی شده است:
1-مراجعه به سامانه www.goc.gov.tr؛
2- تکمیل فرم مربوطه در سامانه و چاپ فرم تکمیل شده؛
3- واریز نمودن هزینه مربوطه که مبلغ آن توسط سامانه مشخص می شود، در بانکها و مراکزی که مشخص شده است؛
4- ارسال فرم چاپ شده، رسید پرداخت هزینه و کلیه اسناد با پست به نشانی مربوطه؛
5- در صورت تایید مدارک، تمدید اجازه اقامت از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد.
پ-سایر ملاحظات:
1-برای کسانی که درخواستهای خود را قبل از تاریخ 28 اردیبهشت فرستانده اند به همان روش قبلی اقدام خواهد شد، لیکن باید درخواست خود را مجددا از طریق سامانه www.goc.gov.tr ثبت نمایند.
2-این رویه کلیه درخواست های اقامت کوتاه مدت و بلند مدت بیش از 90 روز در ترکیه (از جمله درخواست تغییر نوع اقامت و یا درخواست تمدید اقامت دانشجویی) را شامل می شود.
3-اشکلات احتمالی در شروع رویه جدید نباید اسباب نگرانی متقاضیان شود و مسئولین ذیربط قول داده اند همکاری کامل را با آنها مبذول خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن اعلام اطلاعیه ای نحوه صدور مدرک اقامت برای اتباع خارجی را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش در این اطلاعیه که از سوی ادامه کلا مهاجرات وزارت کشور ترکیه صادر شده است در مورد نحوه صدور مدرک اقامت برای اتباع خارجی توضیح داده است.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است :
اطلاعیه
مراحل جدید اقدام جهت دریافت اقامت کوتاه و بلند مدت ترکیه توسط اتباع خارجی
تاریخ 8 مه 2015
28 اردیبهشت ماه 1394
بنا براطلاع واصله از اداره کل مهاجرت وزارت کشور ترکیه:
از تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1394 مطابق با 18 مه 2015 کلیه درخواستهای اتباع خارجی برای اقامت در ترکیه و یاتمدید اقامت بایستی از طریق مراجعه متقاضیان به سامانه www.goc.gov.tr انجام پذیرد.
دیگر اطلاعات مفید در این زمینه به شرح ذیل می باشد:
الف - برای کسانی که اولین بار درخواست اقامت می کنند:
برای این متقاضیان 5 مرحله به شرح ذیل پیش بینی شده است:
1-مراجعه به سامانه www.goc.gov.tr ؛
2- تکمیل فرم مربوطه در سامانه و چاپ فرم تکمیل شده؛
3- واریز نمودن هزینه مربوطه که مبلغ آن توسط سامانه مشخص می شود، در بانکها و مراکزی که مشخص شده است؛
4- حضور شخص متقاضی جهت مصاحبه دقیقا در ساعت و زمانی که توسط سامانه مشخص می شود.
ضروری است فرد متقاضی فرم چاپ شده، رسید پرداخت هزینه و کلیه اسناد لازم را به هنگام مصاحبه همراه داشته باشد.
5- پس از انجام مصاحبه در صورت تایید مدارک، اجازه اقامت از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد.
ب- برای کسانی که در خواست تمدید مهلت اقامت خود را دارند:
این افراد باید حداکثر 60 روز قبل از پایان تاریخ اقامت خود اقدام نمایند.
در این مورد نیازی به حضور متقاضی و انجام مصاحبه نیست.
برای این منظور نیز 5 مرحله به شرح ذیل پیش بینی شده است:
1-مراجعه به سامانه www.goc.gov.tr؛
2- تکمیل فرم مربوطه در سامانه و چاپ فرم تکمیل شده؛
3- واریز نمودن هزینه مربوطه که مبلغ آن توسط سامانه مشخص می شود، در بانکها و مراکزی که مشخص شده است؛
4- ارسال فرم چاپ شده، رسید پرداخت هزینه و کلیه اسناد با پست به نشانی مربوطه؛
5- در صورت تایید مدارک، تمدید اجازه اقامت از طریق پست برای متقاضی ارسال خواهد شد.
پ-سایر ملاحظات:
1-برای کسانی که درخواستهای خود را قبل از تاریخ 28 اردیبهشت فرستانده اند به همان روش قبلی اقدام خواهد شد، لیکن باید درخواست خود را مجددا از طریق سامانه www.goc.gov.tr ثبت نمایند.
2-این رویه کلیه درخواست های اقامت کوتاه مدت و بلند مدت بیش از 90 روز در ترکیه (از جمله درخواست تغییر نوع اقامت و یا درخواست تمدید اقامت دانشجویی) را شامل می شود.
3-اشکلات احتمالی در شروع رویه جدید نباید اسباب نگرانی متقاضیان شود و مسئولین ذیربط قول داده اند همکاری کامل را با آنها مبذول خواهند داشت.
۹۴/۰۳/۰۴
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.