ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نخست وزیر ترکیه با هدف زیارت قبر شاه سلیمان (جد موسس امپراطوری عثمانی) که در خاک سوریه، در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، وارد خاک این کشور شد. به نوشته برخی رسانه های ترکیه، نخست وزیر این کشور بدون اطلاع دادن و هماهنگی با مقامات یا دولت سوریه، وارد خاک سوریه شد.




۹۴/۰۲/۲۱

نظرات  (۵۹)

خدا قسمت کنه ما هم بریم زیارت این مقبره 
داری حالم بهم می زنی,میدونی این ترکهای عثمانی چقدر از نیاکان ما تبریزی ها رو کشتن!؟ بی غیرت
مدیر جان ببخشید این مدلی حرف می زنیم. پارمیدا متانت ترکها را رعایت کن.  به قولی efendi ol 
کی و کجا؟
زحمت بکشید کتابهای تاریخی رو بخونید.در ضمن جناب ترکمن چند شخصیتی شما نمی خاد چیزی به من یاد بدی.ازت خوشم نمی یاد.
از لطف بیکرانت ممنون . پارمیدای عزیز 
الان بیش از صد ساله از دوران رضاخان به این ور، که ما ایرانی ها می خواهیم خودمونو قد و قواره ترکیه بکنیم و هیچ وقت این عملی نشده، بعد از اکتشاف و استخراج نفت از 1339- 1351 (12 سال) وضعمون یه نمه غنیمت میشه ولی باز ترکیه از ما جلوتر بوده، الان اصلا نه فرهنگ و نه انسانیت و .... با ترکیه اصلا قابل مقایسه نیستیم. 
میگه: وقتی نمی تونی دشمنت رو شکست بدی باهاش دوست شو، چرا ما (منظور مردم ایران است و نه دولت و حاکمیت) چرا ما نمی خواهیم با دیگر فرهنگ ها و ملت ها دست دوستی بدهیم، چرا مثل دوستی ای که در کشورای اروپایی هست ما با ترک ها و اعراب دوست بشیم والا منافعش بیشتر برامون تا ضررهاش. باید از قدرت دوستی استفاده کنیم. خداشاهده ما هنوز فرهنگ برخورد با توریست روبلد نیستیم بعد میگیم هیچ توریستی به کشور ما نمیاد و ... 
** بعضی ها موقع ها جدی حرف می زنم اما همیشه جدی عمل می کنم.
اهان پس ترکیه چقدر در حق مردم سوریه لطف می کنه که تروریستهای النصره رو می فرسته تو خاک سوریه تا کشتار راه بندازن,چقدر هم به مردم کوبانی مهربان بود که این شهر زیر اتش جنگ بود و ترکیه حتی به غیرنظامیها هم کمک نکرد.وقتی هم کردها در استانبول در اعتراض به این کار تظاهرات کردن,پانزده تا شون بدست پلیس کشته شدن.بابا تکه پاره شدیم از این همه دوستی و فرهنگ و انسانیت.جالبه مردم اساتنبول برای تروریستها نماز می خوندن ,اخه چقدر انسانیت.در ضمن من تبریزی,اذری و اریایی هستم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
احسنت به نظر پارمیدا جان
خیلی جوابت محکم و دندان شکن بود. اردوغان کثافت تو روز روشن داره تروریست پرورش میده اونوقت **** هایی مث ترکمن دارن ** میزنن
امید وارم مدیر سایت حرفامو حذف نکنه 
مشخصه که پارمیدا منبع اطلاعاتی اش صدا و سیماست وگرنه استقبال ارتش ترکیه از آواره های کرد و احداث کمپها رو میدیدی که ندیدی! عیبی هم نداره،  کسب اطلاعات از رسانه‌ها و اینترنت کار راحتی نیست. اصلا چرا در بهار عربی اوضاع سوریه این طوری شد؟ دقیقا به خاطر اینکه بشار اسد با جنگنده مردمش را به خاک وخون کشید، اگه به اولین اعتراضات مردم به نظام پادشاهی در ورزشگاه دقت کنید خوب متوجه خواهی شد،  و یا یادت رفته که بشار با دویست تانک در روز عید قربان با مردم حلب چه کرد، این وسط اردوغان بزرگترین مردانگی رو کرد، بلند شد و از آزادی و انسانیت دفاع کرد. 
چرا به کوبانی کمک نکرد؟  چون پ ک ک و ... دشمنی دیرینه با ترکیه دارن،  تو انتظار داری دشمنش رو به منافع مردمش ترجیح بده؟  اگه بله خدا رو شکر که در کشور تصمیم گیر نیستی. 
در استانبول هم به خاطر حمایت از کسبه وارد قضیه شد و در آخر هم که این ترکیه بود که به داد کردها رسید. و اجازه ورود به کشورش و رسیدن نیروها پیشمرگه به کوبانی رو داد. دوباره میگم انتظار داری ترکیه به دشمنش کمک کنه؟ 
کلام آخر ای ترک آریایی، من نمیخوام بهت بخندم والا خودت نمیذاری، من ترکمنم و خدا رو شکر آریایی نیستم چون با این حرفها مشغول و سرگرم نمیشم و درد و مشکلات جامعه ام رو با قهرمان سازی تخیلی از یاد نمی برم.


بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینو می تونی حذف کنی مدیر عزیز البته شرمنده آن این طوری می نویسم. 
حرف مفت نزن سامی چلمنگ **** زبان احساساتی بچه. تو یکی خفه شو. 

به عنوان شخصی که اخبار داخلی، جهانی و ترکیه رو دنبال میکنم با ترکمن موافقم.
از بقیه دوستانهم  یه سوال دارم. الان تقریبا بیشتر از نصف سوریه آواره شده چرا این افراد بجای اینکه به سمت دمشق برن به کشورهای اطراف پناهنده شدن. اگر این همه زن و بچه و پیر و جوان تروریست هستن پس درک و تعریف بنده از تروریست با شما فرق میکنه.
ترکمن جان، ترک آریایی چیه دیگه؟
الان تو دنیا حرف از نژاد بزنی میخندن به آدم، مگه نژاد و اصل یک آدم و بدتر از اون یک کشور رو میشه تعیین کرد؟
پارمیدا خانم جواب سوالم رو نگرفتم.
به هر حال بین عثمانی و ایران جنگهایی رخ داده ولی این دلیل بر کشتن نیاکان شما اونم در تبریز نمیشه.
در ضمن تا جایی که بنده اطلاع دارم اگر عثمانی نبود شما الان بجای آذربایجان در ارمنستان بزرگ زندگی میکردین.

بنده از پادشاهان عثمانی دفاع نمیکنم ولی از طرفی هم این همه کین و نفرت بعضی ها رو درک نمیکنم.
اونقدر این افشین و ترکمن چرت و پرت میگن که ادم می مونه چی به اینها بگه. برید کتابهای تاریخی و شرح جنگهای صفویه رو بخونید تا همه چیز دستتون بیاد.من که این جنگها رو از خودم درنیاوردم,در تاریخ نقل شده,اخه شما سنگ کی رو به سینه می زنید.لابد نسل کشی ارمنی ها هنم دروغه که حالا حمله به تیریز و کشتن نیاکان ما دروغه.در ضمن خدا رو سپاسگذارم که ترکمن اریایی نیست.اکرنه من اریایی خودم رو می کشتم .در ضمن این چرت و پرت های شما درباره کوبانی و کمک های ترکیه به کردها هم به درد خودتون می خوره.حالا خوبه ترکیه چندین دهه کردها رو به رسمیت نمی شناخت,حتی به اونها اجازه نمی داد که نوروز رو جشن بگیرن.حالا شده پشتیبان کردها.اردوغان بی شرف بارها گفته داعش از کردها بهتره و در همه جنایتهای داعش شریکه.اواره های سوریه به دمشق نرفتن چون شرایط اجازه نمیده,اگرنه هیچ کس مملکت خودش رو رها نمیکنه بره ترکیه گدایی کنه,اخه شما با چه منطقی حرف می زنید ,تاریخ رو هم میخان تحریف کنن,واقعا مسخرس ,حتی مردم ترکیه در اعتراض به پشتیبانی کشورشون از داعش تظاهرات کردن این رو ه تنها از صدا و سیما که از خبرگذاری های دیگر هم شنیدم.در ضمن من نگفتم بشار اسد خوبه ,ترکیه نه تنها از کردها در اعتراض به کوتاهی در برابر کوبانی کشت,که از خود ترکها هم در اعتراض های خیابانی کشت,فدایی اردوغان اینو چی میگی,لطف کنید سنگ عثمانی و اردوغان رو به سینه نزنید,تحلیل هاتون هم واسه خودتون.من خریدارش نیستم ولی دست کم یه چیزی بگید که ادم بتونه با هاش  کنار بیاد,کمی هم کتابهای تاریخی بخونید
اردوغان ادم ریاکار و پست فطرتی,هدفش اینه که رهبری جهان اسلام رو بدست بگیره واسه همین چند سال پیش در نشست داووس به شیمون پرز حمله کرد و از بچه های غزه پشتیبانی می کرد.خب حالا این ادم اگه اینقدر انسان دوست و کودک دوسته,چرا از بچه های یمنی که با بمبهای سعودی جزغاله شدن پشتیبانی نمی کنه,چرا از بچه هایی که بدست داعش کشته شدن چیزی نمی گه,نگید نه که تصاویر همه این جنایتها هست.ادم کشی های داعش اونقدر وحشتناکه که بسیاری با دیدنش سکته کردن,اونوقت این ادم اشکارا و پنهان اونهارو ساپورت میکنه.اونوقت یه عده اون رو قبولش دارن.همچنین در حق هم میهنان خود که قربانی وحشی گریهای عثمانی شدن خیانت نکنید.نمی دونستم عثمانی در حق مردم تبریز لطف کرده,مسخره ترین چیزی که تاکنون شنیدم,اینم گفته باشم که نمیخام با شماها وارد بحث بشم,چون منطق ندارید.
هر چه هم در اون شعر کذایی گفتی واسه خودت.نمیدونستنم شما تو استانبول هم نفوذی داری و از کسبه پرسیدی.اخی چقدر ترکیه به همه لطف می کنه,از نیاکانشون یاد گرفتن اخه اونا هم خیلی به ما اذربایجانیها لطف کردن ,بمیرم.,.ترکمن جان شما خوراک خنده همه هستی ,شکسته نفسی نکن .جناب افشین هم که تو حپروته.
یعنی چی شرایط اجازه نمیداد؟؟؟ این همه آواره به سمت دمشق نرفتن چون بشار اسد رو عامل آوارگی و بدبختیشون میدونن. در همین ترکیه 2 میلیون آواره هستش، این آواره ها از لحظه ی ورود قدردانی و شکرگذاریشون از دولت ترکیه رو اعلام کردن. در ضمن اگر واقعا طرفدار اسد بودن الان در داخل ترکیه آشوب ایجاد می کردن (لطفا حرفی که میزنین رو با منطق چک کنین).

جالبه همون دولت های قبلی که حقوق کردها رو نقض میکردن الان با حزب دموکراسی خلق ها (وابسته به پ ک ک)  علیه اردوغان که به این همه نقض حقوق پایان داده یکی شدن.

-در مورد کوبانی
اولا در ترکیه اعلام شد که این کشور بخاطر همسایگی با کشور جنگ زده سیاست مرزهای باز رو در پیش گرفته لذا تمام افرادی را که از کوبانی به این کشور بروند با آغوش باز میپذیره. در ضمن برای کمک نظامی به کوبانی هم دولت ترکیه پیش شرط اینو گذاشت که کانتون کوبانی رو لغو بکنه و هماهنگ با دیگر گروه ها علیه داعش بجنگه. جالبه موقعی که داعش به شهرهای دیگه ی سوریه حمله میکرد همچین جو رسانه ای ایجاد نشده بود و جالبتر اینکه همین نیروهای این شهر درخواست کمک در موقع نیاز ارتش آزاد رو رد کرده بودن و موقعی که همون بلا سر خودشون اومد از این و اون طلب کمک میکردن. بدتر از اون اینکه حکومت این کانتون در اوایل قبول نمی کرد که نیروی نظامی ترکیه و یا اربیل وارد کوبانی بشه ولی باز هم این ترکیه هست که بده و اخخه (متاسفانه این امر در اخبار داخلی و خارجی پوشش داده نشد ولی در اخبار کردستان هم ذکر شد). بدلیل همین مخالفت سرکرده های کانتون بود که 1000 نیروی اربیل به 500 نیرو تقلیل داده شد و بعدش هم با اون همه تاخیر به اونها اجازه دادن وگرنه پیشنهاد رفتن پیشمرگه ها به کوبانی هم از طرف ترکیه بود.
شما چه انتظاری دارین، انتظار دارین دولت ترکیه اجازه بده مردم عادی براحتی از مرز رد بشن و خودشونو به کشتن بدن. در ضمن همین عناصر پ ک ک خودشون خیلی خوب بلدن قاچاقی از مرز رد بشن و فقط دنبال یه بهونه بودن که مثلا حکومت ترکیه به ما اجازه نمیده بریم تو کوبانی بجنگیم.

بله در داخل ترکیه احزاب مخالف و مخصوصا چپی های وابسته به روسیه و آلمان دنبال یه بهونه هستن که علیه اردوغان استفاده کنن.. ولی خیلی ساده بگم همین رهبر حزب جمهوری خلق (کمال قلیچداراغلو) برای جمع کردن رای مردم هم که شده نمیتونه از بشار اسد حمایت بکنه.

حالا در مورد عثمانی و یا تاریخ بنده نظر نمیدم چون باور دارم که تاریخ لزوما درست نیست. حرفی هم که زدم از نقل قولهایی بود که از صحتشون مطمئنم.

ولی در مورد اردوغان هم اینو بگم که اولا اردوغان رو 100درصد قبول ندارم به هر حال هر شخصی ممکنه خطاهایی داشته باشه اما اردوغان برای غرب خوب بود تا زمانی که از اسرائیل انتقاد کرد. برای ایران و روسیه خوب بود تا زمانی که علیه اسد جبهه گیری کرد. برای عربستان و امارات خوب بود تا زمانی که علیه کودتای مصر قرار گرفت. بطوری که احزاب مخالف از انتقادهایی که میکنن اینه که ترکیه تو منطقه و دنیا تنها شده ولی دولت ترکیه و حزب عدالت و توسعه اعلام میکنه که این تنهایی یک تنهایی باعزت و شریفه.
گرچه در مورد یمن در ابتدا واکنش تند و ناصحیحی علیه ایران داشت ولی از حملات هوایی عربستان هم حمایت نکرد و اگر تلویزیون ترکیه رو هم نگا کنین از برخی از حملات سعودیها هم انتقاد میشه
جناب افشین اینهمه چرت و پرت که گفتی ,واسه خودت.خواهش می کنم,نه درباره تاریخ چیزی بگو,نه در باره مسایل امروزی حرف بزن.ادم از دست شما سرگیجه می گیره
من کتابهای تاریخی بسیاری خوندم,این حرفهای مسخره ای که شما گفتی رو .من هیچ کجا نخوندم,اخه عثمانی به شماها چه,اصلا می فهمید که چی می گید.اخه شما می خایناز سلیم عثمانی پشتیبانی کنی که به یاووز معروفه یعنی سنگدل,برادر کشیها و ادمکشیهای این ادم روانی معروفه یا مثلا از سلیمان عثمانی پشتیبانی می کنی که چهار بار به تبریز حمله کرد .اخه چی رو میخای ثابت کنی,ادم باید به شما چی بگه یا حالا هم شدید پشتیبان اردوغان و براش دروغ به هم می بافید انگار دیگرون خودشون در    جریان نیستن ,نمیدونستم گدایی هم شکرگذاری داره 
تا جایی که من یادم میاد در نوشته هام به اون صورت بحثی از تاریخ نکردم.
در ضمن دید به تاریخ از نظر هر کشور متفاوته و لذا بهتره که منابع متفاوت و حتی جهانی هم مطالعه بشه. نظرات بنده در مورد آخرین پادشاه عثمانی عبدالحمید بودش.
پارمیدا خانم!
انصافا متن افشین خیلی مستند و مستدل هستش و باور پذیر اما این نکته رو نمیشه نادیده گرفت و اون اینکه اردوغان حامی اصلی تروریسم و داعشی هاس
ترکمن عزیز شما خودت اونجا بودی اسد داشت با دویست تانک(چه آمار دقیقی) به جون مردمش میفتاد؟  

فرضا که حرف شما درست ومتین‌.آیا امروز سوریه بهتره یا زمانیکه همه کشور دراختیار و زیر نظر دولت اسد بود؟
لا اقل به زناشون تجاوز نمیشد خداییش.
لااقل حلب زیبا ویران نمیشد.

در ضمن جناب ترکمن ، ترکمنان عزیز ما از نژادهای اصیل هستن که آریایی هستن.
باغ شعر جان
 با این نظراتت حال ترکمن و افشین رو خوب گرفتی. معلومه وقایع ترکیه و سوریه رو به دقت پی میگیری. افرین بر تو ای ایرانی
اینجا هم نظر گذاشتم بیا اینا رو هم رد کن.
اولا مگه من بیکارم به چرت و پرت های تو جواب بدم. دوما کلمه آریایی برای من معنی فحش رو میده تو به من فحش دادی و منو آریایی خطاب کردی من هم اون فحش رو به خودت بر می گردونم ای آریایی 
بیکار که چه عرض کنم یکم الافی.

بیشتر نظرات در ترکیه آنلاین متعلق به تو هستش ترکمن عزیز.

سعی نکن با هوچی گری دیگران رو از میدون به در کنی پسر جون.
برو خوش باشی هیچ وقت نشده دو ایرانی تو فضای مجازی به توافق برسند یا حداقل به یه حرف مشترک و واحد. اون هم به خاطر فرهنگ پایین مونه 
هوچی گری هم نیست ادبیات خودته 
در خود ایالات متحده هم وقتی دو نفر نظر مخالفی دارن به توافق نمیرسن. اصولا تضاد باعث نشاط جامعه اس. 
 گلم اگه تو هم از اول سعی میکردی با ادب باشی حرفات رو دیگران بیشتر اثر داشت و این همه اختلاف نبود. ولی وقتی خود شما که ادعا داری ، میخای به زور حرفات رو به مردم بگی و با تحقیر با طرف مقابلت حرف میزنی چه انتظاری از طرف مقابلت داری؟
من و تو فرهنگ این کشور رو داریم میسازیم چنین حرف زدنی برازنده من و توی ایرانی و مسلمان نیست عزیزم.
عزیزم من یه وبلاگی رو بهت معرفی میکنم برو ببین اهالیش چقد مودبند باهم.
این آدرس بلاگ برو و حتما ببین البته اونجا هم استثنا هست ولی آخرش هم دیگرو قانع میکنن.
paradox.blog.ir
 
هر وقت به این صفحه میام سریع اون کلمه فحش آریایی رو می بینم اصلا نمی خوام بیام ولی انگاری باغ شهر عزیز ول کن نیست، 
باغ شهر عزیز من با پارمیدا (که الان ساکت شده داشتم ) می حرفیدم که تو ییهو از لای جرز پیدات شد، تو شروع کردی به فحش آریایی دادن به من، بعدشم آنچه بر سوریه افتاده ویرانی و آوارگی و قتل همش زیر سره بشاره، نه انقلابیون ،  این بشار بود که با قدرت نظامی که داشت تا 4 - 5 ماه هر مخالفی بود با گلوله می کشت بعد هم می دونی خون خواهی و ... این شده روزگار جهنم وار مردم سوریه. اردوغان هم در واقع علیه جنایات بشار موضع گرفت.
معمولا افرادی که منافع جداگانه ای رو دنبال می کنن به تفاهم نمی رسن ولی افرادی بررسی بی طرفانه علمی دارن به تفاهم خواهند رسید. 
بابت آدرس وبلاگ هم ممنونم

اریایی,اصیل و پاک نژاد.صددرصد تو نیستی.
اون روزی که یکی به من بگه آریایی اون روز بد ترین روز زندگی ام هست و مطمئن باش از آریایی بودن نفرت دارم. در ثانی کی گفته آریایی ها اصیل اند، آمیختگی بسیار شدید با اعراب دارند. 

عکس های تبلیغاتی بسیار زیبا برای آک پارتی 
اریایی اصیل و پاک نژاد صددر صد تو نیستی و نخواهی بود
همان طوذ که عرب بودن تو لکه ننگه آریایی بودن هم برای من لکه ننگه نمی دونم چرا نمی گیری پارمیدا !! 
مشکل ما جوامع مسلمان همینه دیگه . ههمون دم از اسلام میزنیم وقتی زمان عمل میاد ههمون ناسیونالیست‌ها ی افراطی میشیم که میخایم خون همدیگرو تو شیشه کنیم.
چون می گیم دموکراسی حق رو عوض نمی کنه. 
باغ شهر با نظرت موافقم ولی این نظر با نظر بالات در مورد آریایی بودن نمیخونه
کی میشه که ما قبول کنیم که ملتها و نژادهای مختلف میتونن کنار هم زندگی کنن. تو ترکیه سال های سال به کردها ترک کوهستان میگفتن تو ایران هم به ترکها آذری گفته میشه

حالا یه سوال خدمت شما و پارمیدا
از یه طرف گفته میشه که قوم آریا مثلا 2500 سال پیش اومدن ایران و از یه سمت هم آثار و بقایایی از 7000 سال پیش پیدا میشه این چی رو میرسونه؟
افشین میشه بیشتر توضیح بدی؟مگه آریایی نمیتونه مسلمون باشه؟

ددر مورد سوالتم باید بگم اون دو هزار و پانصد سال مربوطه به تاج گذاری کوروش به این طرف هستش که نظام مقتدری به وجود اومد .
اون هفت هزار هم مربوط به بومیان ایران میشه که قبل آریایی ها اینجا بودن.
البته آریایی ها 4هزار و خرده ای سال به فلات ایران مهاجرت کردن.

ترکمن یعنی چی این حرفت؟
وقتی میگم مطالعه نمی کنید همینه,پژوهشهای دکتر جهانشاه درخشانی رو مطالعه کنید ,ایشون با مطالعه اثار برجا مونده از تمدنهای میانرودان(بین النهرین) و مصر واژه هایی اریایی بسیاری را یافته اند که این موضوع نشون میده که اریاییها خیلی پیشتر در ایران بوده اند,این نشون میده ایران خاستگاه اریاییها بوده و انها از هیچ کجا به ایران کوچ نکرده اند .برای نمونه نام امروزی دجله ,از تینگره گرفته شده که واژه ای است اریایب به معنی اب تند,واژه انگلیسی تایگر(ببر)هم از همین ریشه گرفته شده,یعنی جانور تیز,نام کنونی کشور مصر هم ریشه اریایی دارد و واژه ای صددرصد اریایی است.بومیان ایران همان اریاییها هستند و همه تمدنهای کهن ایرانی اریایی تبارند.مانند تمدن جیرفت,کاشیهادر کاشان ,شهر سوخته,تمدنهای کهن دراذربایجان .اریایبها در این دورانها حکومت یکپارچه نداشته اند.تا اینکه در دوران مادها حکومت یکپارچه از انها می بینبم   اریایبها از ایران به دیگر سرزمینها کوچیده اند,مثلا یک دسته از انها دانویها بوده اند که نا م کنونی رود دانوب برگرفته از انهاست.دیرینگی اریایبهادر ایران به ۱۰۰۰۰ سال پیش می رسد.در کاوشهای شهر سوخته گورستانهایی پیدا شده که قد برخی درگذشتگان به ۵ متر هم رسیده و جالب اینکه همه پهلوانان ایران زمین از جمله رستم از سرزمین سیستان برخاسته اند.این موضوع که اریاییها به ایران کوچ کرده اند یک باور سوخته است .زنده یاد دکتر درخشانی در این باره کتابی نیز به زبان المانی نوشته اند واین موضوع در کنگره های بین المللی پذیرفته شده.ایشان گفته اند که سرزمینی که گفته میشود اریاییها از انجا به ایران کوچ کرده انددر ان دوران سرد و یخ زده بوده و امکان زندگی اصلا در انجا نبوده,بلکه در ان دوران خلیج فارس خشک بوده و رودخانه ای که از بهم پیوستن دجله و فرات بوده در ان جاری بوده که اثراین رودخانه نیز در کف خلیج فارس پیدا شده.سپس کمکم هنگامی که اب در خلیج فارس بیشتر شده اریاییها به درو ن ایران گوچ می کنند و تمدنهای بسیاری درایران برپا می کنند ایران خاستگاه اریایبها بوده و همه بومیان ایران اریایی بوده اند,ایشان ذکر کرده اند که ایلامیها اریایی نبوده اند.پیش سومریان هم اریایی تبار بوده اند.

ز به زبان المانی نوشته اند و 



نه آریایی میتونه مسلمان باشه ولی از نظر اسلام ارزش انسان ها براساس تقوای اونهاست همین.
پس قبول داری که قبلا هم کسانی اینجا زندگی میکردن پس نژاد یک ایرانی لزوما آریایی نیست. حالا ایران کشوری هستش که نه فقط مردم بومی منطقه بلکه نژادهای مختلفی درش قاطی شدن
متعاقبا ترک ها هم در طی قرون مختلف و بیشتر به دلیل فرار از یورش مغولها به این منطقه اومدن. ترکهای آذربایجان از این نوع هستن. من خودم اصل و نسب خودم رو بررسی کردم و از یک طرف به یکی از طایفه های مشهور ترک برمیگرده.
در ضمن به خانم پارمیدا:
اینکه شما ادعا میکنین شاه اسماعیل مردم منطقه رو ترک کرده. میشه بگین چطوری میشه اینکارو کرد؟
جناب افشین خواهش میکنم نوشته من رپ با دقت بخون و بعد برو خوب مطالعه کن.  ما ترک زبانهای ایران,اریایی اصیل هستیم,ما ترک نژاد نیستیم.زبان نشان دهنده نژاد نیست.همونطور که مردم امریکای جنوبی اروپایی تبار نیستن,زبان مردمی هم که اکنون شهروند کشورهای عربی هستند ,تبار اونها رو نشون نمیده.حتی ازمایشهای ژنتیکی هم نزدیکی ژنتیکی ما اذربایجانیها رو به دیگر هم میهنانمان نشون دادن.اذربایجانیها و کردها بازماندگان مادهای اریایی هستند.حتی خود مردم ترکیه هم ترک تبار نیستند بسیاری از اونه بازماندگان مردم بالکان هستند.صددرصد نمیدونی سپاه اصلی عثنانیها(ینی چریها) اروپایی هایی بودند که از بچگی به اسارت دراومده بودن مسلمان شده بودن و هنرهای جنگی رو اموخته بودن,بسیاری از مردم ترکیه بازماندگان همین ها هستند,خودن در یک برنامه اشپزی دیدم که وقتی از یک زن ترک درباره غذایی که پخته بود پرسیدن گفت که روش پخت این خوراک از نیاکانش در بالکان بهشون به ارث رسیده.شما مگه قیافه ترکها رو ندیدین که جقدر با چهره ما اذریها فرق دارهپیش از نپشتن هر مطلبی لطف کن و در باره نوشته های من مطالعه کن
پارمیدا 
یعنی کشتی منو با این استدلالهای خوردنی آشپزیت. ممنون که باعث خنده موقت من شدی.
علم روند خودش رو داره ،با فرمول کوکران تعداد داده ها باید مشخص بشه،  فرضیه سازی باید بشه  و آزمون فرضیه، رد یا قبول فرضیه ، مدلینگ و .. 
با یه مشاهده تو آشپزی و چند تا کتاب با نویسنده احساسی نتیجه می گیری که ترک ها بازمانده آریایی هایند.و تازه استانبولی ها نوه های مردم بالکان اند.
بحث قافیه که دیگه خیلی سوتی بود. مگه قیافه تو با افغانیها یکیه که هر دو تون آریایی اصیل (به خاطر فحش معذرت می خوام )  به حساب میایین. افغانی ها خیلی شبیه ما هستند ولی اصلا شبیه تبریزی های آریایی اصیل  نیستند.
خیلی از این نوشته ها در مورد تاریخ ایران باستان احساسی هست و نوعی قهرمان سازی تخیلی برای سرگرم کردن مردم و پیشبرد اهدافشون هست. کوروش نتونست توی این 15-20 سال اخیر کاری برای ملت و سرزمینش انجام بده به دنبال قهرمان دیگه ای باش.
باغ شهر ++ عزیز کمی جامعه شناسی بخون. مخصوصا تکامل جوامع. متوجه تفاوت دیدگاه ها در سیستمهای حکومتی رو متوجه خواهی شد.
انقدر میخندی روده بر نشی ترکمن. یا شب تو خواب...
شما فک کنم فیلسوفی علامه دهری چیزی باشی. 
که هم تاریخ خونده هم روانشناسی هم تو سیرک کار میکنه هم کارشناس سیاسی و.... . 

به جوابات به بقیه نگاه کن فقط یه چیز رو دنبال میکنی فقط.

من تو سیرک کار می کنم چون میمون ها نیاز به مربی دارند. باغ شهر عزیز سلام 

چند مثال عالی از زبان اصیل آریایی یعنی پارسی قند:

انواع جمع بستن:

ات - عربی است. بیانات

ین - عربی است

ون- عربی است

تمام انواع جمع مکسر عربی است.معادن مجاری و ... 

آن - گاها عربی و گاها فارسی است. آریاییان عربی است  آریایی ها فارسی است.

  - ا -  در -مردا - عربی است.

تنها -ها - فارسی است. که برای میزان به کار گیری آن کافی است یه صفحه خبری باز کنید و تعداد کلمات جمع  را بشمارید نقطه اوج داستان : واژه ی  هیئت عربی  و به  معنی شـکل و صورت چیزی و نیز  به معنی عـده ودسـته ای از مردم است. جمع هیئت نیز  -هیأت - اسـت و نباید یکی را به جای دیگری به کار برد.

منتظر واقعیات بعدی باشید. راستی قند کجاست می خوام چای بخورم، ببخشید بنوشم . 


خواهش می کنم تو دیگه از علم حرف نزن که همه دانشمندارو تو گور می لرزونی,اخه نیاکان تو کی بودن چادرنشین هایی که شیر اسب می خوردن,شاید خودت هم اونقدر خوردی که مخت پوک شده,من اگه بخام هم نمیتونم چیزی به تو یاد بدم چون باید از شیر مرغ تا جون ادمیزاد برات بنویسم,چندتا کانال تلوزیونی افغانستان رو نگاه کن تا چهره افغانیهای اصیل رو ببینی,همونطور که افتهایی مثل تو تو ایران پخش شدن ,اونجا هم پخش شدن.اینم بدون که نشانه های جمع در فارسی ها و ان است و در هر زبانی وام واژه هست..تو اونقدر کینه توز و بدبختی که با گذشته ایران هم مشکل داری,تو خیلی بدبختی.برای خودم متاسفم,چون بحث با یک ترکمن واسه من مثل فحش می مونه

چرا داری حرف منو تقلید می کنی ، اگر هنرمندی از خودت مایه بذار . آریایی ها جز تخیل عظما و فحاشی به دیگران چیز دیگری بلد نیستند . حق هم دارند عقب مانده اند .
پارمیدا البته تو خیلی جلویی چون تو ترک آریایی هستی 

عقده ای تر از تو ,خودت.اینو نگی چی بگی ,بدبخت
تو که بدتری ، عیبی نداره بزرگ میشی، یکی از بهترین های ملت ترک تبریزی ها هستن، و چقدر عالی نسبت به زبونشون تعصب دارند، تو تهران خیلی می بینم، این که زبان ترکی اصیل مانده بخشی اش به خاطر تبریزی هاست. یاشاسین تبریز اوشاخلاری ، اولاری من چوخ سوی یوروم، ارادتم وار .
عقده ای تو فضولی تبریزیها رو نکن
ترکهای عثمانی ابن وقت بوده وهستند 'امان نباید به آنها داد
ترکیه قبلا از تروریسم حمایت میکرد ولی علنی نبود
ولی الان...!!
دانلود رایگان آموزش رایانه واینترنت:رایانه فردا
آریایی هایی که آریایی نیستند!!!
درصد پایین هاپلوگروه R1a (مارکر R-M17) در غرب ایران، نشان میدهد که مدل دوم Colin Renfrew در این مورد اتفاق افتاده است.یعنی گویشوران مهاجم هندواروپایی که تعدادشان نسبت به ساکنان بومی این مناطق کمتر بوده است، زبان خود را به مردمان بومی غرب ایران تحمیل کرده اند که Renfrew به این فرآیند تسلط اقلیت نخبه میگوید.
در این مورد عواملی مانند قدرت نظامی، اقتصادی و توانایی سازماندهی به مهاجمان هندواروپایی از استپ های روسیه این امکان را داده است که فرهنگ خود را به تمدنهای باستانی غرب ایران تحمیل کنند.به عنوان مثال استفاده این صحرانشینان از اسب چه به صورت کشیدن ارابه و یا استفاده تحت عنوان سواره نظام می تواند عامل این تسلط باشد.
صفحه 168 کتاب سفر بشر نوشته اسپنسر ولز
The Journey of Man:
A Genetic Odyssey
Spencer Wells

The low frequency of M17 in western Iran suggests that, in this case, exactly the sort of scenario envisaged by Renfrew in his second model has occurred. It is likely that a few invading Indo-European speakers were able to impose their language on an indigenous Iranian population by a process Renfrew calls elite dominance. In this model, something - be it military power, economic might, or perhaps organizational ability - allowed the Indo-Europeans of the steppes to achieve cultural hegemony over the ancient, settled civilizations of western Iran. One candidate for this 'something' was their use of horses in warfare, either to pull chariots or as mounts.
Marg bar tajziye talab

لطفا دانسته هایتان را به روز کنید,نظریه کوچ اریاییها به ایران دیگه منسوخ شده,دکتر جهانشاه درخشانی با بررسی اثار,متون و سنگ نبشته های برجا مانده از تمدنهای مصر,سومر و میانرودان واژه های بسیاری را یافته اند که ریشه اریایی دارند و این ثابت میکنه اریاییها بسیار پیشتر از این تمدنها در ایران می زیسته اند و در واقع اریاییها همان بومیان ایران هستند,حتی نقش رستم پهلوان ایران بر روی کاسه سنگی برجامانده از تمدن جیرفت کنده کاری شده.کتاب دکتر درخشانی از انتشارات بنیاد فرهنگ کاشان,در معتبر ترین دانشگاه های جهان مانند دانشگاه زبان شناسی اتریش و المان تایید شده.دایره المعارف مصرشناسی از کتاب ایشان به عنوان یک سند معتبر یاد کرده و دانشمندان مصرشناس نیز پذیرفته اند که خود نام کشور مصر از واژه اریایی میثرا گرفته شده,نام برخی از ایزدان مصری مانند اتن هم ریشه در نام ایزدان اریایی اتر و اذر دارند که نام اذربایجان هم برگرفته از این نام است
این پارمیدا خانم منبع اطلاعاتشون از کجاست اینا اخبار هواشناسی شون هم دروغ و غلطه . در ضمن برو یکم تاریخ بخون ببین ترک هستی یا فاذری (فارسی آذری) .تبریز و آریایی خخخخ.یه خواهش هم دارم حداقل یک بار یه سفر برو ترکیه از نزدیک مردم با فرهنگ ترکیه رو ببین.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">