ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اظهارات ضد علوی اردوغان

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که برای  بار دیگر به علت بیان سخنانی مبهم علیه علویان ترکیه، نارضایتی جمعیت پانزده میلیون نفری علویان این کشور را برانگیخت. گفته می شود رجب طیب اردوغان در نشستی با جوانان ترک در آلمان، علوی بودن را ناپسند دانسته است.



رجب طیب اردوغان که در سالهای اخیر به علت بیان اظهاراتی علیه علویان و شیعیان ترکیه چندین بار نارضایتی آنها را برانگیخته است، افزود: «در اروپا هم از علویت بدون حضرت علی (ع) سخن می گویند. اگر علوی بودن به معنای دوست داشتن حضرت علی (ع) است، من باید والاترین مقام علوی را داشته باشم. اما اگر علوی بودن به معنای دین مجزا باشد، من چنین دینی را باور ندارم.»



۹۴/۰۲/۲۱

نظرات  (۲)

متاسفانه این خبر وارونه شده..
اظهارات اردوغان: اگر علوی بودن به معنی دوست داشتن حضرت علی باشد من از همه علوی تر هستم ولی نه اگر به معنی یک دین مجزا باشد اونوقت دیگه من نیستم.

در واقع اردوغان اشاره به ترویج و حمایت علنی اروپا و به ویژه آلمان از این گرایش داره. لازم به ذکره که آیین عبادتی برخی از علوی ها نوعی رقص و آوازه و به همین دلیل اردوغان از اونها به علویون بدون علی نام میبره که باور و اعتقادات حضرت علی رو زیر سوال میبرن.
مدیر سایت فکر می کنه ملت هیچی حالیشون نیست و دایم در فکر مکر هست. 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">