ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

جنگ سرد اردوغان با عبدالله گل !

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رجب طیب اردوغان حضور رئیس جمهوری سابق این کشور (عبدالله گل) را در مسابقه فوتبال بین تیمهای ملی ترکیه و ارمنستان در ایروان، یک اشتباه بزرگ خواند.



رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که سیاست فوتبالی، سیاستی اشتباه است که عبدالله گل رئیس جمهوری سابق ترکیه با حضور در ایروان برای تماشای مسابقه دو تیم ملی فوتبال ارمنستان و ترکیه مرتکب آن شده است .
وی افزود که ترکیه دشمن ارمنستان نیست و هر زمانی ممکن است دست دوستی به سوی این کشور دراز کند اما این موضوع هم به فرصت مناسب نیاز دارد .

عبدالله گل رئیس جمهوری سابق ترکیه نیز انتقاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور از وی را بی اساس دانست.
 عبدالله گل با رد سخنان اردوغان در انتقاد از سفر وی به ایروان و دیدارش با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان در سال 2008 میلادی گفت:«در آن زمان تفاهم صورت گرفته بود.»



عبدالله گل همچنین درخصوص انتقاد اردوغان از دیپلماسی فوتبال که در آن سال برای بهبود روابط ترکیه و ارمنستان در پیش گرفته شده بود ، در سخنانی سربسته گفت : «ابتدا گامهای متفاوتی برداشته شد، به ایروان سفر شد و مسابقه فوتبال تماشا شد. این حرکتها نرمش در مناسبات را نشان داد. اما بعدا ارمنستان با استفاده از همین حرکتها با شدت بیشتری به ما هجوم آورد.»

گفتنی است در ششم سپتامبر سال 2008 عبدالله گل برای تماشای مسابقه تیم های فوتبال ترکیه و ارمنستان به ایروان سفر کرد.




ارمنستان ادعا می‌کند که امپراطوری عثمانی در جنگ اول جهانی یک و نیم میلیون نفر از ارامنه را قتل عام کرده است اما ترکیه این ادعا را رد می‌کند.
بیست و چهارم آوریل هر سال، سالگرد کشتار ارمنی ها در زمان امپراطوری عثمانی در سال 1915 است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">