ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنانی یکی از رهبران مخالف حکومت ترکیه را به داشتن افکار و عقاید زرتشتی متهم کرد.حمله اردوغان به رهبر مخالفان حکومت ترکیه: اینها زرتشتی اند!


به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان روز شنبه در سخنانی در  "باتمان " ترکیه با حمله به اظهارات اخیر " صلاح الدین دمیرتاش" رهبر حزب کردی صلح و دموکراسی (HDP) گفت: اینها افکار و عقاید زرتشتی دارند.

دمیر تاش در اظهاراتی درباره اهمیت" میدان تقسیم " استانبول برای مخالفان حکومت ترکیه اهمیت این منطقه را با شهر قدس برای یهودیان  و شهر مکه برای مسلمانان مقایسه کرده بود.

اردوغان با محکوم کردن اظهارات دمیرتاش درباره میدان تقسیم و منحل کردن  "وزارت دیانت" در صورت پیروزی این حزب در انتخابات آتی پارلمانی ترکیه گفت:" می گویند اگر ما به قدرت برسیم وزارت دیانت را منحل می کنیم و اهمیت میدان تقسیم برای ما همانند اهمیت اورشلیم (شهر قدس) برای یهودیان است؛ خوب سوال این است که چرا می خواهید وزارت دیانت را منحل کنید؟ جواب ساده است چون آنها اساسا با دین کاری ندارند.... اینها معتقدند شهر قدس برای یهودی هاست. اگر در وجود اینها ذره ای اعتقاد و ارادت به دین اسلام باشد چنین حرف هایی نمی زدند. می دانید که شهر قدس یکی از مهم ترین شهرهای مقدس مسلمان هاست و قبله نخست مسلمین بوده است. ارزش کعبه و قدس برای مسلمانان همسان است. "

اردوغان در ادامه افزود:" ما بر اساس مدارکی که از آنها (کردهای عضو گروه پ.ک.ک) داریم این ها در کمپ های کوهستانی خود دین زرتشتی را به اعضایشان آموزش می دهند. من به همه هموطنان کرد خود می گویم این افراد را (پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی) را خوب بشناسید،اینها چنین افکاری دارند. اینها یک بار ما را بازی دادند دیگر نباید فریب اینها را خورد."

گفتنی است اظهارات صلاح الدین دمیرتاش با واکنش احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز مواجه شد و داوود اوغلو در اظهاراتی گفت شهر قدس متعلق به مسلمانان است و اظهارات دمیرتاش درباره تعلق قدس به یهودیان نادرست است.

در روزهای گذشته و همزمان با بالا گرفتن تب رقابت های انتخاباتی در ترکیه ، احزاب و گروه های سیاسی حملات لفظی خود را به یکدیگر افزایش داده اند. هفته گذشته در جریان حمله افراد مسلحی به دفتر حزب صلح و دموکراسی چند نفر زخمی شدند.

بر اساس نظر سنجی ها حزب صلح و دموکراسی موقعیت خوبی در افکار عمومی دارد و امکان پایان دادن به پیشتازی و حاکمیت تک حزبی 13 ساله حزب حاکم عدالت و توسعه از سوی این حزب وجود دارد. نتایج نظر سنجی ها حاکی از افت دستکم 5 درصدی موقعیت حزب حاکم در افکار عمومی و افزایش اقبال عمومی به حزب صلح و دموکراسی ترکیه است.

کردها بزرگ ترین اقلیت قومی در ترکیه به شمار می روند . جمعیت این اقلیت قومی بین 15 تا 20 میلیون نفر برآورد می شود. بیشتر کردها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه سکونت دارند. در دهه گذشته حزب حاکم ترکیه با تبلیغات و استفاده از فقر حاکم بر مناطق شرقی ترکیه توانسته است بخش بزرگی از آرای کردها را از آن خود کند.

حزب صلح و دموکراسی بزرگ ترین تشکیل سیاسی کردهای ترکیه است. صلاح الدین دمیرتاش رهبر این حزب در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و یکی از رقبای اردوغان در انتخابات بود.


۹۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۱۱)

دهانت رو اب بکش و نام زرتشت رو بیاور
دهانت رو آب بکش و اسم تبریز رو بیار
اینجا یک کشور مسلمونه
یادت باشه که این مرز و بوم رو ایرانیان زرتشتی واسه ما ایرانیها گذاشتند.من به ایرانی بودنم می نازم .تو دهانت رو اب بکش و نام تبریز رو بیار,مزدور ترکیه .گذشته ایران مایه سربلندی ماست.مزدور بیگانه,خاین
اردوغان پدر سوخته ,تو می دونی دین زرتشتی چه ایین پربار و باارزشی هست,ایرانیان زرتشتی نخستین قوم یکتاپرست جهان بودند.درباره اخلاق و رفتار ایرانیان پیش از اسلام مطالعه کنید تاببینید چه کردار ها و پندارهای نیکویی داشتند.اردوغان  در حدی نیست که از  ایین پاک زرتشتی خرده بگیره.زنده باد پندار نیک ,گفتار نیک ,کردار نیک.
رهبر همه ترکان جهان جانم فدات 
برای قربانی شدن در راهت آماده ایم اماده 
راست میگه پرویز,اردوغان پدر سوخته بی پدر,ازش بدم می یاد,نامرد پشتیبان داعش
ترکمن خودت رو به دکتر نشون بده,
خیلی از دوستان بی اطلاع از واقعیت و جو رسانه ای که علیه این مرد وجود داره نظر میدن. به عنوان شخصی که اخبار داخل، خارج و همچنین ترکیه رو دنبال میکنم باید بگم اردوغان رو علیرغم نقص هایی که داره تحسین میکنم.

فکر کنم این نه در مورد من بلکه همه ی کسانی که شناخت کافی دارن صدق میکنه.
به افشین
چرا اردوغانو تحسین میکنی؟؟؟ چند میلیون سوری و عراقی رو آواره بیابان کرده. از داعش عملا داره حمایت میکنه!!! مطمئنی که وجدان داری؟؟
اولا همین آواره هایی که ازشون اسم بردین خیلیاشون به ترکیه پناه آوردن و ضرر سنگینی هم به اقتصاد و دولت ترکیه آوردن، هیچ دلیل منطقی برای حمایت ترکیه از داعش وجود نداره، در بین رسانه ها هم سه نوع رسانه همچین اتهام هایی رو به حکومت ترکیه وارد میکنن، دسته ی اول اونایی که طرفدار بشار اسد هستن، دسته ی دوم حامیان اسرائیل و دسته ی سوم هم نظام کودتاگر مصر هستش.
در واقع هیچ دلیل و مدرکی از ادعاهای موجود وجود نداره، علاوه بر اون ترکیه بارها کشورهای غربی رو متهم کرده که این کشورها عملا دوست دارند افراد شرور به سوریه رفته و دیگر به کشور خود برنگردند بنابراین اطلاعات مسافرین مشکوک را در اختیار ترکیه قرار نمی دهند. حتی افرادی بودند که علیرغم دیپورت ترکیه دوباره از کشور خود پاسپورت گرفته و عازم ترکیه شده اند.
در ضمن دیدار مقام معظم رهبری با اردوغان گواه دیگری هست که گرچه مابین ترکیه و ایران دیدگاه های متفاوتی وجود دارد ولی دو طرف از نقشه ها و برنامه هایی که در خاورمیانه پیاده سازی می شود آگاه هستند.
به عنوان فردی که اقتصاد ترکیه را پیگیری می کنم باید بگویم عملکرد اقتصادی وی در دوازده سال اخیر حیرت آور بوده و علت رای آوردنش هم همینه. اما مطمئن هستم که به خاطر خون هایی که از دهها هزار نفر در سوریه و عراق و حتی یمن ریخته روزی گریبان این منافق بزرگ تروریست پرور را خواهد گرفت. حالا هی بیاد قرآن دستش بگیره و فیلم بازی کنه.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">