ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سازمان رادیو و تلویزیون ترکیه 50 ساله شد

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با انتشار پیامی سالگرد تاسیس سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی را تبریک گفت.



اردوغان در پیام خود گفت: پس از تاسیس تی آر تی، این سازمان در شکل دهی تصویر و تصوری قابل اعتماد، درست و بی طرف در نزد افکار عمومی ترکیه و تامین انتظارات آنان نقش مهمی ایفا کرده است.

وی تاکید نمود همزمان با توسعه فن اوری ارتباطات در تی آر تی، کیفیت برنامه های این سازمان روز به روز بهتر می شود.

رییس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه زمینه فعالیت خود را گسترده کرده و امروزه نیز با شبکه های جدید و برنامه های چند زبانه خود، از نقشی پیش رو در پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی برخوردار است افزود: بر این باورم تی آر تی که در بخش پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی واجد نقشی همانند یک مدرسه است، از این پس نیز با موفقیت به فعالیتهای خود ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از پیام خود، سالروز تاسیس سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه را بصورتی صمیمانه به تمامی کارکنان این سازمان تبریک گفت و از صمیم قلب به انها درود فرستاد.



سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در سال ۱۹۶۴ میلادی آغاز به‌کار کرد. در حدود ۷۰ درصد از بودجه تی ار تی از طریق ابونمان قبض برق خانوارها و قسمتی از پرداخت مالیات بوسیله مردم با خرید رادیو تلویزیون است. 20 درصد بودجه سازمان از کمکهای دولتی و 10 درصد باقی‌مانده هزینه ها از پخش تبلیغات تامین میشود. سازمان رادیو تلویزیون ترکیه یکی از اعضای اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی EBU است.

کانال‌های تلویزیونی
تمامی شبکه های TRT را میتوان از طریق ماهواره ترکست تماشا کرد. این سازمان رادیو و تلویزیونی دارای ۱۴ شبکه تی‌آرتی ۱، تی‌آرتی خبر، تی‌آرتی ۳، تی‌آرتی ۴، تی‌آرتی موزیک، تی‌آرتی مستند، تی‌آرتی آناتولی، تی‌آرتی کودکان، تی‌آرتی ترک، تی‌آرتی گاپ، تی‌آرتی اچ‌دی، تی‌آرتی ۶، تی‌آرتی آواز، تی‌آرتی الترکیا، تی‌آرتی مدرسه می‌باشد. تی‌آرتی ۶ شبکه‌ای ۲۴ ساعته به زبان کردی، تی‌آرتی آواز شبکه‌ای به لهجه‌های مختلف ترکی و زبان‌های کشورهای حوزه بالکان و تی‌آرتی الترکیا نیز شبکه‌ای ۲۴ ساعته به زبان عربی است.

دفتر مرکزی سازمان در آنکاراست و نمایندگی‌هایی نیز در استانبول، ازمیر، مرسین، آنتالیا، ترابوزان، دیاربکر و ارزروم دارد.



سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه همچنین ۱۵٫۷۰ درصد سهام شبکهٔ یورونیوز را در اختیار دارد.



۹۴/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">