ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نظر مردم ترکیه درباره افزایش فساد مالی در کشورشان

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نتایج یک گزارش تحقیقی حاکی است، دستکم 67 درصد مردم ترکیه معتقد به افزایش مواد فساد مالی در کشورشان هستند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آنکارا، انجمن بین المللی شفافیت در گزارشی که در زمینه موارد فساد مالی در ترکیه تهیه کرده، این مطلب را عنوان کرد.

بنا به نتایج نظرسنجی یاد شده، 52 درصد از رای دهنده گان به حزب حاکم عدالت و توسعه اعتقاد به کاهش موارد فساد مالی در ترکیه دارند و 48 درصد مابقی اعتقادی به این مساله ندارند.

طبق نتایج نظرسنجی یاد شده که در سطح ترکیه انجام شده 67 درصد مردم ترکیه اعتقاد دارند که میزان موارد فساد مالی در سطح این کشور افزایش یافته و 54 درصد می گویند که میزان فساد مالی در طول دو سال آینده بیش از این رقم افزایش خواهد یافت.

28 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی یاد شده گفته اند که در طول یکسال گذشته دستکم یکبار مجبور به دادن رشوه شده اند، رقم یاد شده دو سال قبل 21 درصد بود.

به گفته شرکت کنندگان در نظرسنجی یاد شده، شهرداریها و بیمارستانها، موسسات آموزشی، ادارات ثبت احوال و بخش صدور مجوزهای ساخت بیشترین محل های دریافت رشوه در ترکیه هستند.

دیدگاه منتسبین احزاب سیاسی ترکیه نسبت به مساله فساد مالی نیز در نظرسنجی یاد شده مد نظر قرار گرفته است.

64 درصد از منتسبین حزب جمهوریخواه خلق، 69 درصد منتسبین حزب حرکت ملی، 74 درصد منتسبین حزب دمکراتیک خلقها می گویند در صورتی که ادعای فساد مالی و ارتشاء علیه حزب منتسب وی موجود باشد این مساله در رای دادن به آن حزب از سوی آن شخص موثر خواهد بود ولی تنها 23 درصد منتسبین حزب حاکم عدالت و توسعه می گویند که طرح ادعاهای فسادمالی علیه این حزب در رای دادن آنان تاثیر خواهد گذاشت و 76 درصد منتسبین حزب عدالت و توسعه می گویند که طرح ادعاهای فسادمالی و ارتشاء در رای دادن آنان به این حزب تاثیری نخواهد داشت.

کارشناسان آگاه در آنکارا با اشاره به بی تفاوتی نسبی منتسبین حزب عدالت و توسعه در قبال موارد فساد مالی و ارتشاء می گویند: این بی تفاوتی در انتخابات محلی فروردین سال گذشته و نیز انتخابات ریاست جمهوری مشهود بود.

این کارشناسان با اشاره به اینکه تاکنون در ترکیه امکان محاکمه عوامل فسادمالی با دور شدن آنان از قدرت میسر بوده، معتقدند که سیستم موجود فسادمالی موجود بدلیل آسیب رساندن به ساختارهای اجتماعی کشور تا مدت زمان طولانی نمی تواند تداوم داشته باشد.

۹۴/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">