ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه که برای دیدار با مقام های ارشد کویت به این کشور سفر کرده است، از افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور خبر داد.


به گزارش ایرنا، اردوغان دوشنبه شب و صبح امروز با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت مذاکره کرد و رایزنی های فشرده ای بین دو مقام در مورد تحولات منطقه ای و راه های توسعه و گسترش روابط دو جانبه انجام شد.

یکی از مهمترین محورهای طرح شده در این مذاکرات، امکان توسعه مناسبات نظامی میان کویت و آنکارا بود که مقام های دو کشور بر پیشبرد آن تاکید کردند.

مقام های کویت و ترکیه در این مذاکرات بر دیدگاه یکسان خود در ارتباط با تحولات منطقه ای تاکید کردند و همکاری مشترک در جهت مبارزه با تروریسم و گروه داعش را مهم برشمردند.

وزارت امور خارجه کویت همچنین با یادآوری مذاکرات انجام شده، اعلام کرد که در سفر اردوغان به کویت مساله سوریه و یمن، راه های برقراری آتش بس در یمن و همچنین تقویت صلح و ثبات در این کشور بررسی شد.

دو کشور در این مذاکرات همچنین راه های تقویت همکاری های اقتصادی و مبادلات مشترک را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دولت ترکیه به دنبال امضای چند قرارداد نظامی مهم با کویت و همگام شدن با فرانسه به عنوان رقیب خود است.

کویت در ماه های گذشته سیاست گذاری ها کلانی را در جهت تقویت بنیه نظامی خود اتخاذ کرده و در این جهت فصل جدیدی از همکاری ها با پاریس و آنکارا را به عنوان دو عضو ناتو گشوده است.

۹۴/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">