ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

قاچاق لیمو ترش از ترکیه

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین:  رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار آخرین اقدامات انجام شده در تامین میوه و صیفی جات مورد نیاز کشور را تشریح کرد.



به گزارش وب سایت صبحانه آنلاین، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بیان داشت: همچنان قیمت گوجه سبز، چاقاله و لیموترش در صدر میوه‌ها قرار دارد، گوجه سبز و چاقاله هر دو کیلویی حدود 30 هزار تومان است. اما هر دوی این دو بدون شک قیمتشان ظرف چند روز آینده به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.



وی ادامه داد: صیفی‌جات ظرف چند روز گذشته 700 تومان بود اما بعد کمی افزایش پیدا کرد و به 1200 رسید اما دو مرتبه کاهش قیمت داشت و الان به پایه رسیده و در حال حاضر 700 تا 1000 تومان است. قیمت هندوانه از 700 تا 1000 است، طالبی نیز از 1000 تا 3000 است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تأکید کرد: چند روز بود که میزان گوجه فرنگی کاهش شدیدی داشت و به همین دلیل کمی قیمت آن ظرف چند روز گذشته افزایش پیدا کرد.اما با ورود گوجه کازرون، خرم آباد و دزفول که گوجه‌های بسیار خوبی هم هست به بازار بار دیگر قیمت گوجه فرنگی را کاهش می یابد. در حال حاضر نیز قیمت آن در میدان‌های تره بار 1200 تا 1500 است.

وی گفت: امسال هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی وارد نشده است و پس از این نیز بعید است که دچار آسیب شود، بنابراین تابستان امسال از نظر میوه بسیار پربار است.

وی با اشاره به این که همچنان واردات و ورود قاچاق میوه‌ها ادامه دارد گفت: پرتقال مصری، لیموترش ترکیه از جمله میوه‌هایی هستند که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند. شاید الان به دلیل بالا بودن قیمت میوه‌ای مانند لیموترش داخلی، واردات ضربه‌ای به بازار نزند اما بدون شک پس از مدتی ضربه همین قاچاق‌ها نمایان می‌شود.

مهاجران در پایان خاطرنشان کرد: ظرف ده روز آینده زردآلوی کاشان و شیراز نیز با قیمت بالا وارد بازار می‌شود، البته بالا بودن قیمت این میوه بسیار موقتی است زیرا خیلی سریع و به مدت 4، 5 روز با آمدن زردآلوی ساوه و شهریار قیمتش کاهش می یابد.


۹۴/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">