ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: در پی درخواست پارلمان اروپا از ترکیه برای به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه به عنوان نسل کشی در دوران عثمانی، وزارت خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه شدیداللحنی پارلمان اروپا را متهم کرد که هوس نوشتن مجدد تاریخ را در سر دارد.



به گزارش ایرنا از آنکارا در اطلاعیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه پاربمان اروپا متهم به مانع تراشی به توسعه روابط ترکیه و اتحادیه اروپا شده است.

وزارت خارجه ترکیه افزود: پارلمان اروپا با خارج شدن از حیطه اختیارات و وظایف خود مصوبه ای منافی حقوق بین المللی را تصویب کرده است.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه در آستانه یکصدمین سالگرد کشتار ارامنه از سوی ترکهای عثمانی از ترکیه خواست قتل عام ارامنه در دوران عثمانی را به عنوان نسل کشی به رسمیت بشناسد.

کشتار ارامنه در سال 1915میلادی در جریان جنگ جهانی اول روی داده است.

در قطعنامه پارلمان اروپا از آنکارا خواسته شد در سالگرد این رویداد با به رسمیت شناختن آن به عنوان نسل کشی ارامنه زمینه را برای آشتی بین مردم ترکیه و ارامنه هموار سازد.

یکشنبه گذشته نیز استفاده از واژه نسل کشی در باره کشتار ارامنه در دوران عثمانی توسط پاپ فرانسیس موجب خشم و اعتراض رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه شده بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">