ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رشد نگران کننده بیکاری در ترکیه

پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نرخ بیکاری در ترکیه در اولین ماه سالجاری میلادی به 11.3 درصد وشمار بیکاران نیز به سه میلیون و 259 هزار نفر رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 454 هزار نفر افزایش دارد.



به گزارش ایرنا، براساس داده های موسسه آمار دولتی ترکیه که روز چهارشنبه مطابق با تقویم کاری اعلام منظم داده های اقتصادی منتشر شد، نرخ بیکاری در بخش خارج از کشاورزی ترکیه با 1.3 واحد افزایش به 13.4 درصد رسید.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در بین جوانان بین 24 – 15 سال ترکیه نیز با 2.3 واحد افزایش به 20 درصد و نرخ بیکاری در بین افراد دارای سن 64- 15 سال نیز با 1.1 واحد رشد به 11.6 درصد رسید.

براساس همین داده ها در دوره یک ساله منتهی به ژانویه سالجاری میلادی اقتصاد ترکیه با 998 هزار نفر اشتغال زایی، شمار شاغلین را به 25 میلیون و 454 هزار نفر رسید که نشان می دهد رشد اشتغال زایی در این دوره برابر 1.1 درصد بوده است. با این ارقام نسبت اشتغال به 44.3 درصد رسید.

در این میان نسبت اشتغال غیر رسمی در ترکیه نیز در همین دوره با 0.4 واحد کاهش به 32.4 درصد رسیده است.

افزایش نرخ بیکاری در ترکیه همسو با افت جدی نرخ رشد اقتصادی و تولید، نگرانیهای جدی در محافل اجتماعی و اقتصادی این کشور ایجاد کرده است.

در دوره اخیر همسو با رشد نرخ تورم، افت بیکاری و کاهش شدید ارزش لیرترک در قبال دلار، انتقادهای تندی نسبت به الگوی رشد اقتصادی دولت آنکارا صورت می گیرد. این انتقادها به ویژه در شرایطی که ترکیه در آستانه برگزاری یکی از حساس ترین انتخابات پارلمانی خود می باشد، دقت انگیز است.

انتخابات عمومی ترکیه قرار است خرداد ماه سالجاری برگزار شود.


۹۴/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">