ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) کنفرانس باشکوهی با عنوان "شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)" در منطقه هالکالی استانبول و با حضور خیل عظیمی از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

در این مراسم بزرگ «خانم مارال آکشنر ــ Meral Akşener » نائب رئیس مجلس ترکیه، «علی اوزگوندوز» نماینده مردم استانبول در مجلس، «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول، سرکار خانم «انسیه خرعلی» رئیس دانشگاه الزهراء(س) تهران به نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، «مرتضایی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، «دکتر راشد» وابسته فرهنگی ایران در این شهر و جمعی دیگر از علماء، مسؤولین محلی، شهرداری استانبول و رؤسای گروه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند.

نایب رییس مجلس ملی ترکیه یکی از میهمانان ویژه این کنفرانس بود که در ابتدای سخنانش گفت: در دوران کودکی مادر و عمه‌ام برایم آرزو می‌کردند که "دخترم! ان‌شاءالله مورد توجه حضرت زهرا(س) باشی و با این بانوی بزرگوار مأنوس و در جوار ایشان قرار بگیری." اما من تا به امروز معنای این کلمات را نمی‌دانستم چرا که شناختم از این بانوی بزرگ اندک بود.



به گزارش خبرنگار ابنا از استانبول، خانم مارال آکشنر ادامه داد: آقای صلاح الدین امروز چقدر زیبا و خوب آن حضرت را به ما معرفی کردند و از این بابت از ایشان سپاسگزارم.

رییس مجلس ملی ترکیه تاکید کرد: من امروز فهمیدم منظور مادرم از اینکه ان‌شاءالله مورد توجه و مأنوس با حضرت فاطمه(س) باشم چه بوده است. همه باید خصوصیات این بانوی عزیز که حیاء، علم و ادب و... بوده است را مورد توجه قرار داده و ایشان را به عنوان الگو در زندگی خویش انتخاب نمایند.

این بانوی ترکیه‌ای اظهار کرد: امروز فهمیدم چرا علیرغم اینکه حضرت خدیجه کبری(س) مادر حضرت فاطمه زهراء(س) بوده است اما ما به حضرت زهراء(س) "مادر" می‌گوییم.

خانم مارال آک شنر در پایان با اشاره به سخنان سیاسی امام جمعه شیعیان استانبول در این کنفرانس گفت: به عنوان قانونگذار مجلس، با تمامی اظهارات و مطالبات آقای صلاح الدین اوزگوندوز موافق هستم و این موارد را در مجلس پیگیری خواهم کرد.

شایان ذکر است "کنفرانس شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)" در منطقه هالکالی استانبول و با حضور خیل عظیمی از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

در این مراسم بزرگ خانم «مارال آک شنر» نائب رئیس مجلس ترکیه، «علی اوزگندوز» نماینده مردم استانبول در مجلس، «شیخ صلاح الدین اوزگندوز» امام جمعه شیعیان استانبول، سرکار خانم «انسیه خرعلی» رئیس دانشگاه الزهراء(س) تهران به نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، «مرتضایی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، «دکتر راشد» وابسته فرهنگی ایران در این شهر و جمعی دیگر از علماء، مسؤولین محلی، شهرداری استانبول و رؤسای گروه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند.

این مراسم که به همت "مؤسسه خیریه زهراء آنا" و با همکاری اتحادیه علماء جابر، بنیاد جعفری و با مشارکت سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی اسران در استانبول برگزار گردید، با پیام حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی آغاز شد و با سخنرانی اندیشمندان شیعه و سنی ادامه یافت.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">