ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  به‌ مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) کنفرانس بین‌المللی شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) با مشارکت سرکنسول‌گری ایران و با حضور علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در منطقه هالکالی استانبول، برگزار شد.



به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این کنفرانس مارال آک شنر، نایب‌رییس مجلس و نماینده مردم استانبول، علی اوزگندوز، نماینده مردم استانبول در مجلس، شیخ صلاح‌الدین اوزگندوز، امام جمعه استانبول، انسیه خرعلی، رئیس دانشگاه الزهرا، مرتضایی‌فر، سرکنسول ایران در استانبول و جمعی دیگر از مسئولین محلی، علما و رؤسای گروه‌های اجتماعی و فرهنگی، حضور داشتند و به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم که به همت مؤسسه خیریه «زهرا آنا» و با همکاری اتحادیه علمای جابر، بنیاد جعفری و با مشارکت سرکنسول‌گری ایران در استانبول برگزار شد، سخنرانان به بیان مناقب حضرت زهرا (س) و بررسی وضعیت موجود جهان اسلام و منطقه، پرداختند.

از جمله انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا (س) که از ایران برای شرکت در این کنفرانس بین‌المللی حضور داشت، در سخنانی گفت: امروز امت اسلامی و زنان فرهیخته جامعه ما، زنی را الگو و سرمشق خود قرار داده‌اند که به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) سرور زنان دو عالم است. کسی که پیامبر (ص) با نام «ام ابیها» از او نام می‌کند؛ چرا که خویش را از او می‌بیند و ادامه حرکت بزرگ و سازنده رسالت را در سیره او پایدار می‌بیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فاطمه (س) تنها زنی است که به عنوان عصاره زنان مسلمانان در جریان مباهله، پیامبر (ص) را همراهی می‌کند تا حقانیت او را به جهان ثابت کند.

خزعلی ادامه داد: با این جایگاه حضرت زهرا (س)، همه تصورات و اوهامات عصر جاهلی که با زنده به گور کردن دختران، آنان را مایه ننگ ‌می‌دانستند، فرو می‌ریزد.

وی تأکید کرد: اینک ما زنان مسلمانیم و این اندوخته گران‌بها و سرمایه ارزشمند و اینکه چگونه هویت از دست رفته دختران و سازندگان نسل آینده خویش را با الهام از سبک زندگی فاطمی بازسازی کنیم و حیات دوباره را به نسلی که اسیر پوچ‌گرایی، بی‌هویتی و سردرگمی دوران پرآشوب معاصر است، برگردانیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) همچنین گفت: جوانانی که در مواجهه با افراط و تفریط‌های جاهلان و مغرضان، به دنبال راه معتدل و سرمنزل مقصود می‌گردند و به دلیل عدم ترسیم الگوهای به زبان روز و منطبق با نیازهای عصر، نمی‌توانند مسیر سعادت خویش را به درستی تشخیص دهند و روز به روز در گرداب شیادانی که با تبلیغات مادی و دنیافریب، آنان را از اصالت وجودی خویش جدا می‌سازند، فرو می‌روند.

وی تأکید کرد: غرب درصدد است راهی را که پیموده و به بن بست رسیده، برای فرزندان ما اجرا کند و داشته‌هایمان را به بهانه عقب‌ نماندن از دنیا، از دستمان بگیرد. در حالیکه در آن جوامع، رجوع به ارزش‌های مقدسی که موجب پایداری خانواده و عشق و دوستی پاک می‌شود، شروع شده است.

وی همچنین در تشریح جایگاه زنان در ایران، گفت: به لطف الهی، زنان ما در سال‌های بعد از انقلاب، ثابت کردند که می‌توان نمونه خوبی ‌از فعالیت علمی، اجرایی و مدیریتی زنان در جامعه ارایه داد. زنانی که توانستند با فرمان امام خمینی (ره) بی‌سوادی را از جامعه زنان ریشه‌کن کنند و با تلاش علمی خویش در برخی سال‌ها بیش از 60 درصد کرسی‌های دانشگاه را به خود اختصاص دهند و با حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی خویش در عرصه‌های گوناگون، از معاونت ریاست جمهوری تا وزارت و نمایندگی مجلس تا مدیریت مراکز علمی و فرهنگی و تا ریاست بر مراکز اقتصادی و تجاری، سهم بزرگی در پیشرفت کشور داشته باشند.

همچنین در این کنفرانس بین‌المللی، پیام آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی که به مناسبت برگزاری این کنفرانس، صادر شده است، قرائت شد.

مرجع جهان تشیع، در این پیام با تشکر از اهتمام برگزارکنندگان مراسم، درک ابعاد شخصیت حضرت صدیقه کبری (س) را فوق تصور بشر دانسته و درباره فضایل این بانوی مکرم، مطالبی را با استناد به احادیثی از پیامبر اسلام (ص) بیان و تأکید کرده است.

بنا بر اعلام این گزارش، در بخش‌های مختلف این کنفرانس، مولودی‌خوانی اجرا شد و در پایان، به 15 نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی از جمله تشرف به مشهد مقدس و کربلای معلی، اهدا شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">