ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در ترکیه آزاد شد

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ب.ظ
دسترسی به توییتر، فیسبوک و یوتیوب در روز چهارشنبه  هفته گذشته (19 فروردین) بعد از ممنوعیت آنکارا که در پی کشته شدن یک دادستان ترکیه‌ای در گروگان‌گیری اعمال شده بود، آزاد شد.



به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، سایت‌های محبوب رسانه اجتماعی برای چند ساعت در روز دوشنبه مسدود شدند، چراکه این سایت ها عکس هایی را که توسط دادگاه پخش آن ممنوع شده بود از روز گروگان گیری دادستان ترکیه ای منتشر کرده بودند. این عکس ها در یک دادگاه استانبول در هفته گذشته گرفته شده بود.

این گروگان گیر و کسانی که اسیر او شده بودند در نهایت پس از یورش پلیس به ساختمان کشته شدند.


در طول محاصره، گروه دی اچ کی پی سی که ادعا کرده بودند مسئولیت انتشار عکس ها را بر عهده گرفته اند شخصی را نشان می دهند که صورتش را با روسری پوشانده است و ادعا می شود که یکی از افراد گروه قرمز و زرد می باشد که تفنگی را روبروی دفتر دادستان در دست گرفته است.

تصاویر بر روی رسانه‌های اجتماعی در حالی منتشر می‌شود که محاصره در حال ادامه بوده است و این عکس‌ها توسط چندین روزنامه ترکی و وبسایت خبری منتشر شده است.

انتشار هر مورد مربوط به گروگان گیری به عنوان «تبلیغات تروریستی» تلقی می‌شود که «خشم و نفرت مردم» را بر انگیخته و در نظم عمومی اختلال ایجاد می‌کند، این چیزی بود که در حکم دادگاه برای بسته شدن شبکه‌های اجتماعی خوانده شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">