ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


ترکیه آنلاین: وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا و تهران موافقت کردند که برای حل نزاع در یمن با یکدیگر همکاری کنند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تودی‌زمان، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت که کشورش و ایران موافقت کردند تا برای حل نزاع یمن که تهدید تبدیل شدن به یک جنگ تمام عیار منطقه‌ای را در بر دارد، با هم همکاری کنند.

چاووش‌اوغلو بار دیگر هشدار آنکارا مبنی بر قریب‌الوقع بودن یک فاجعه انسانی مگر در صورت آغاز فوری گفتگوهای آتش‌بس را تکرار کرد.

وی که همراه با محمدعلی احمد کارتی، وزیر خارجه سودان نشستی خبری را در آنکارا برگزار کرده بود گفت: ترکیه و ایران تصمیم گرفته‌اند تا همکاری نزدیکی را برای یافتن یک راه‌حل پایدار و دائمی برای نزاع یمن داشته باشند. وی گفت طی دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از تهران، هر دو طرف وعده دادند تا در کنار یکدیگر همکاری داشته باشند.

وزیر خارجه تریکه گفت: "ما توافق کردیم تا برای پایان بخشیدن به بحران (در یمن) با ایران همکاری کنیم. تماس ما با دولت‌های خلیج فارس نیز ادامه خواهد یافت. هدف ما در اینجا این است تا به هرج و مرج در یمن خاتمه بخشیم و صلح و ثبات را به آن کشور بازگردانیم."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">