ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دولت آلمان در واکنش به عذرخواهی یکی از رهبران «پ‌ک‌ک» ترکیه اعلام کرد که برلین در حال حاضر تصمیمی به حذف این گروه تروریستی از لیست سازمان‌های تروریستی ندارد.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری جیهان ترکیه، دولت آلمان در واکنش به اظهارات جمیل باییک رئیس اتحادیه جوامع کُرد وابسته به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» و عذرخواهی وی به دلیل اقدامات تروریستی این گروه در آلمان در دهه 90 قرن گذشته، بیانیه شدید اللحنی را صادر کرد.


وزارت کشور آلمان در این بیانیه اعلام کرد که برلین در حال حاضر به حذف پ‌ک‌ک از لیست سازمان‌های تروریستی نیست.

«طوبیاس بالطا» سخنگوی رسمی وزارت کشور آلمان با بیان اینکه برلین اظهارات جمیل باییک را با دقت پیگیری کرده است، گفت: چنین اظهاراتی تغییر در ارزیابی آلمان از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ندارد.

وی در نشست خبری که در برلین برگزار شده است، افزود: مقامات آلمانی لحظه به لحظه آخرین تحولات مذاکرات صلح میان آنکارا و سازمان‎های کردی ترکیه را دنبال می کند. اظهارات جمیل باییک برای بازنگری برلین در ارزیابی پ ک ک کافی نیست.

گروه پ.ک.ک در دهه 1990 میلادی راهپیمایی خشونت آمیزی را در آلمان برگزار کرد که در جریان آن اعضای این سازمان با هدف جلب توجه نسبت به مطالباتشان، اقدام به خودسوزی کردند و بزرگراه‌ها را مسدود کردند.

رئیس «اتحادیه جوامع کرد» در مصاحبه با خبرگزاری آلمان از طرف پ.ک.ک اعلام کرد:« از طرف جنبشمان می‌خواهم از ملت‌ آلمان عذرخواهی کنم و این اتفاق‌ها دیگر رخ نخواهند داد.»

وی در اظهاراتی افزود: ما حتی دیگر نمی‌خواهیم با ترکیه نیز بجنگیم. دیگر این درگیری‌ها کافی است نه ما و نه ترکیه از طریق جنگ به اهدافمان نرسیده‌ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">