ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  براساس نتایج نظر سنجی یک دانشگاه ترکیه 90 درصد پناهجویان سوری در این کشور خواهان بازگشت به کشورشان هستند.



نتایج نظر سنجی دانشگاه 7 دسامبر شهر کیلیس ترکیه در نزدیکی مرز سوریه نشان می دهد که 90 در صد از پناهجویان سوری که در اثر ناآرامی های سوریه به ترکیه پناهنده شده اند، خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

پرفسور مصطفی پاکسوی رئیس این دانشگاه در تشریح نتایج نظرسنجی یاد شده گفت: این نظر سنجی با گفت وگوی رو در رو با 2000 پناهنده سوری انجام شده است.

وی افزود: حدود 50 در صد از این پناهجویان خواهان بازگشت فوری و 40 درصد از آنان خواهان بازگشت پس از پایان ناآرامی ها به کشورشان هستند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی تنها 10 در صد از پناهجویان گفته اند که قصد دارند در ترکیه اقامت کنند.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که حدود یک میلیون و هشتصد هزار پناهجوی سوری در ترکیه بسر می برند.

بحران سوریه در اسفند ماه سال 2011 و با حمایت کشورهای غربی - عربی و ترکیه شروع شده که در اثر آن تاکنون بیش از 220 هزار شهروند سوری کشته شده و بیش از 11 میلیون نفر دیگر هم آواره شده اند.

اردوگاه های آوارگان سوری در ترکیه یکی از بدترین اردوگاه های آوارگان سوری بشمار می رود؛ علیرغم این که اخبار نسبتا کمی از این اردوگاهها منتشر می شود اما اخبار موجود حکایت از جنایات نظامیان ترک در حق زنان و دختران سوری حکایت دارد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">