ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: نخست وزیران ترکیه و پاکستان روز جمعه در آنکارا اعلام کردند: آنکارا و اسلام آباد موضع مشترکی در خصوص حراست از تمامیت ارضی عربستان در ارتباط با درگیریهای یمن دارند و طرفها را برای حل صلح آمیز مساله دعوت می کنند.




به گزارش ایرنا، احمد داوداوغلو و نواز شریف امروز به دنبال مذاکرات دوجانبه، این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند.

نواز شریف که برای گفت و گوی بحران یمن به آنکارا سفر کرده است قرار است با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز دیدار وگفت وگوکند.

داوداوغلو گفت: هرگونه فعالیت شبه نظامی با اهداف توسعه طللبانه سیاسی با روش های غیرمشروع به ثبات منطقه ضربه می زند و ترکیه برای ثبات منطقه به همکاریهای خود با پاکستان ادامه خواهد داد.

نواز شریف نیز با تشکر از آنکارا که به درخواست وی برای گفت وگوی بحران یمن پاسخ سریع داده است، گفت: دو طرف نگرانیهای مشترکی در خصوص بحران یمن دارند. درگیریها نه تنها مربوط به یمن نیست، بلکه دارای قدرت تاثیر پذیری بر تمام منطقه دارد.

نخست وزیر پاکستان گفت: ما با موضع گیری مشترکی در قبال مساله یمن، طرف ها برای حل مسالمت آمیز این بحران دعوت می کنیم. عربستان کشور دوست ماست. هر دو کشور ترکیه وپاکستان هر موقع عربستان نیاز داشت، در کنارش خواهند بود.

او گفت: توافق کرده ایم که در خصوص یمن با رهبران سایر کشورها نیز گفت و گو داشته باشیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">