ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

31 مارس، روز سیاه ترکیه

جمعه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رخ دادن دو اتفاق تلخ و ناگوار در روز 31 مارس، شوک بزرگی به ترکیه وارد کرد و موجب شد تا تلخی این روز برای همیشه در ذهن مردم این کشور بماند.



اتفاق اول:

قطع ناگهانی برق در سراسر ترکیه موجب اختلال در ارتباطات، حمل و نقل و کارکرد بیمارستانها و ادارات دولتی در این کشور شد.



قطعی برق 10 ساعته که به گفته مقامات احتمال می‌رود به علت خرابکاری باشد از صبح روز 31 مارس در آنکارا و بیش از ۴۰ استان از ۸۱ استان این کشور را فرا گرفت.

«احمد داوداغلو» نخست وزیر ترکیه در رابطه با قطع برق در سراسر ترکیه با اشاره به احتمال بروز مشکل در خطوط اصلی انتفال برق گفت: بر روی هر احتمالی از جمله خرابکاری تروریستی تحقیقات ادامه دارد.

«تانر ییلدیز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیر گفت: از ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه بامداد امروز سیستم انتقال برق در بخش اعظم کشور دچار مشکلی بزرگ شده است.


به دلیل این قطعی، خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهایی چون استانبول و آنکارا متوقف شد.



قطعی برق بر خدمات فرودگاه‌های این مناطق تاثیر گذاشته و باعث شده است تا هواپیماهای عازم این فرودگاه‌ها به سایر فرودگاه‌های ترکیه هدایت شوند.

خبرهای مرتبط با اتفاق اول:

استانبول فلج شد ! (گزارش تصویری)

ترکیه در ظلمات ! (گزارش تصویری)

خاموشی بی سابقه برق در ترکیه خسارات اقتصادی فراوانی در پی داشت




اتفاق دوم:

کشته شدن دادستان استانبول در جریان گروگانگیری در کاخ دادگستری استانبول، دوم حادثه تلخ برای مردم ترکیه، به ویژه استانبول بود. این حادثه بازتاب فراوانی در رسانه های ترکیه داشت و حرف و حدیث های فراوانی درباره سیستم امنیتی و قضایی ترکیه به دنبال داشت.




افراد مسلحی سه شنبه در دادگاهی در استانبول دادستان مسئول تحقیقات مربوط به مرگ یک نوجوان (برکین الوان) را به گروگان گرفتند.
این نوجوان به دست نیروهای پلیس درتظاهرات ضد دولتی سال 2013 زخمی شده بود اما پس از حدود نه ماه درگذشت.
برخی رسانه ها تصریح کردند صدای تیراندازی در زمان این گروگان گیری که در کاخ دادگستری چاقلایان در ساحل اروپایی استانبول به وقوع پیوست شنیده شد .
مطبوعات ترکیه این عملیات را به گروه مارکسیستی مخفی حزب / جبهه انقلابی آزادیبخش خلق نسبت دادند که به سبب انجام دادن حملات زیاد در ترکیه از دهه 1990 شهرت دارد .

تصویری با منشا نامشخص در شبکه توییتر منتشر شد که محمد سلیم کراز دادستان این پرونده را درحالی که بر روی یک صندلی نشسته و یک مرد تپانچه ای را به سوی او نشانه رفته است ،‌نشان می دهد و این درحالی است که یک فرد دیگر کارت شناسایی این دادستان را روبروی دوربین گرفته است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">