ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

افزایش نرخ اجاره آپارتمان در استانبول + لیست قیمت

دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ق.ظ
شهروندان ترکیه تا چند سال پیش با مبلغ 500 لیره می توانستند یک آپارتمان 100 متری اجاره کنند اما نرخ اجاره آپارتمان طی سالهای اخیر دو الی سه برابر شده است.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری ایحلاص ترکیه، تورم، به تنهایی نمی توانسته نرخ اجاره را تا این حد افزایش دهد بلکه افزایش آمار مهاجرت پناهجویان سوریه ای به استانبول موجب افزایش تقاضا و از سوی دیگر گرانی در اجاره مسکن شده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این خبرگزاری، از سال 2011 تا کنون 600 هزار پناهجوی سوری وارد ترکیه شده اند که از این میان، 150 هزار نفر به استانبول آمده و گرانی اجاره را به دنبال داشته اند.

تا چندین سال پیش، اجاره یک اپارتمان در مناطق آوجیلار، باغچیلار و باهچلی اولر در حدود 500 تا 650 لیره بود اما هم اکنون نرخ اجاره در مناطق مذکور به 1150 تا 1350 لیره رسیده است.

اکنون گرانترین نرخ اجاره در استانبول اسیایی مربوط به منطقه آتاشهیر است و کم ترین اجاره در منطقه توزلا دریافت می شود.

گرانترین نرخ اجاره در استانبول اروپایی نیر به مناطق بشیکتاش، شیشلی و بکیر کوی تعلق دارد. ارزانترین نرخ اجاره در بخش اروپایی نیز در مناطق آوجیلار، اسن یورت و باغچیلار دریافت می شود.

در نقشه زیر نرخ روز اجاره آپارتمان در مناطق مختلف استانبول مشخص شده است.







نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">