ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: صدها نفر از مردم ترکیه در استانبول روز یکشنبه با برگزاری تظاهرات، تجاوز نظامی عربستان به یمن را محکوم و هم پیمانان عربستان سعودی وسیاست دولت ترکیه در قبال یمن را سرزنش کردند.


به گزارش ایرنا، تظاهرات کنندگان ترکیه ای بنا به دعوت مجمع حق و آزادی با تجمع در مقابل سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.



سخنگوی معترضان با قرائت بیانیه ای گفت: عربستان سعودی و دیگر کشورهای نوکر استکبار که جرات همکاری برای مقابله با اشغالگریهای آمریکا و استکبار جهانی را ندارند، امروز برای مقابله با انقلابیون یمن همدست شده اند.

معترضان اعلام کردند که تجاوزگران به یمن و عاملان این اقدام غیرقانونی و نابحق را محکوم می کنند.

تظاهرات کنندگان با عنوان اینکه تجاوزگران باید هر چه سریعتر به اقدامات ضد انسانی خود علیه مردم یمن پایان دهند ، گفتند از همه هم پیمانان استکبار در این تجاوز و در راس آنها از دولت ترکیه و دیگر کشورهایی که از این تجاوز حمایت می کنند ، می خواهیم که به این اقدام شرم آور خود خاتمه دهند.

این تظاهرات بدون مداخله پایان یافت و تظاهرات کنندگان به آرامی متفرق شدند.

شب گذشته نیز شیعیان استانبول با برگزاری تظاهرات تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن را محکوم کرده بودند.

معترضان پرچم های یمن و پارچه نوشته هایی را حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود، مردم یمن تنها نیستند، زنانی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند نیز یک صدا فریاد می زدند که زینب های یمن تنها نیستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین شعار می دادند که، 'شاه عربستان به چند فروختی امت اسلامی را'.

شیعیان معترض ترکیه ای که تا میدان حالکالی راهپیمایی کردند، در پایان این تظاهرات در حمایت از مردم یمن و در محکومیت تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن بیانیه ای قرائت کردند.


۹۴/۰۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">