ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رهبر شیعیان ترکیه: تجاوز به یمن بزدلانه است

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۰۹ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رهبر شیعیان ترکیه با محکوم کردن تجاوز عربستان و همپیمانانش به یمن گفت: این بزدلان زمانی که کشورهایشان تحت اشغال آمریکا و رژیم صهیونیستی است و شرفشان پایمال شده است، سکوت می کنند.


صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه این مطلب را در سخنرانی خود در مسجد زینیه استانبول عنوان کرد.

وی با انتقاد شدید از مداخله های نظامی عربستان سعودی و هم پیمان منطقه ای آن کشور در یمن و بحرین افزود: بحرین کشور کوچکی است و یمن کشوری است که استعمارگران مردم آن کشور را فقیر و گرسنه نگهداشته اند.

اوزگوندوز افزود: اکنون وقتی مردم این کشورها می گویند که ما آزادی می خواهیم عربستان سعودی و چندین کشور دست به دست هم می دهند و علیه مردم این کشورها وارد عمل می شوند و آمریکا نیز به آنها پیام می دهد که نترسید در پشت سرتان هستم.

وی اضافه کرد: وقتی آمریکا به همان کشورها تجاوز می کند، خاکشان را اشغال می کند و یک مشت صهیونیست ، شرف و غرورشان را پایمال می کند ، آنان سکوت می کنند ولی برای مقابله با مردم بحرین عربستان به آن کشور تانک می فرستد ، ترکیه ماشینهای آب پاش برای متفرق کردن معترضان می فرستد و اردن پلیس اعزام می کند.

رهبر شیعیان ترکیه با انتقاد تلویحی از سیاستهای مقامات ترکیه در قبال تحولات یمن بدون ذکر نامی افزود: برخی ها (مقامات ترکیه ) وقتی نظامیانشان (نظامیان ترکیه ) در شمال عراق توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شدند و دستبند بر دستشان زده شد و سرشان وارد گونی شد ، سکوت کردند چرا که آمریکا عامل آن بوده است ولی امروز در مورد تحولات یمن حساسیت نشان می دهند ، می گویند که ایران وارد یمن شده است یعنی با زبان آمریکا سخن می گویند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">