ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بر اساس این نظرسنجی صورت گرفته رای حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمان ترکیه بین 11 الی 12 درصد کل آراء است.

HDP fermuar yöntemiyle kadın vekilleri öne çıkartacak


به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، حزب دموکراتیک خلق ها در گزارشی 2.5 ماه مانده به انتخابات 7 ژوئن 2015 پارلمانی ترکیه نظرسنجی انتخاباتی که توسط شرکت های مختلف صورت گرفته است را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، مهمترین نتایجی که در نظرسنجی های گسترده در تمام ترکیه به دست می آید کسب حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها است. بر اساس این نظرسنجی صورت گرفته رای حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمان ترکیه بین 11 الی 12 درصد کل آراء است. مسئله مهمی که در این نظرسنجی به آن پرداخته شده است علاوه بر به دست آوردن حدنصاب انتخابات توسط حزب؛ کاهش افرادی است که قبلا عنوان کرده بودند به هیچ وجه به حزب دموکراتیک خلق ها رای نمی دهیم.

بر اساس این گزارش، کسانی که پیشتر اظهار کرده بودند «به هیچ عنوان به حزب دموکراتیک خلق ها رای نمی دهند» از 85 درصد به 15 درصد کاهش پیدا کرده است. بنابراین حزب دموکراتیک خلق ها در مبارزات انتخاباتی بیشتر بر روی این درصد از افراد و کسانی تمرکز خواهند کرد که هنوز تصمیمی برای حمایت از حزبی خاص اتخاذ نکرده اند.

لازم به ذکر است درصد کسانی که پیشترعنوان کرده بودند به این حزب تمایل پیدا نخواهند کرد 85 درصد بود و این رقم در انتخابات ریاست جمهوری پس از آن که حزب دموکراتیک خلق ها برنامه خود را برای تبدیل شدن به حزبی در کل ترکیه آغاز کرده بود به 56 درصد رسید. پس از آن انتخابات و موفقیت محسوس حزب دموکراتیک خلق ها در آن انتخابات، برنامه های این حزب افزایش پیدا کرده و این رقم در ماه ژانویه 2015 به 34 درصد کاهش پیدا کرد. با موفقیت های اخیر در روند مذاکرات صلح و مطرح شدن حزب دموکراتیک خلق ها در این موفقیت ها این رقم به 15 درصد رسیده است. این بدین معنی است که حزب دموکراتیک خلق ها از 85 درصد مردم ترکیه انتظار رای خواهد داشت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">