ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: نمایندگان پارلمان این کشور بالاخره قانون جدید و جنجال برانگیز امنیتی را که طی آن اختیارات زیادی به نیروهای امنیتی و پلیس داده می شود به تصویب رسانده است. بر اساس این گزارش تصویب این قانون پنجشنبه شب و پس از نشست شبانه نمایندگان پارلمان صورت گرفت.



به گزارش خبرگزاری آناتولی این قانون جدید اختیارات گسترده ای به نیروهای پلیس برای بازداشت و استفاده از سلاح گرم می دهد و افزون بر آن استفاده از سلاح گرم علیه تظاهرکنندگان نیز در آن پیش بینی شده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه پس از ناآرامی های اکتبر گذشته در مناطق جنوب شرقی این کشور و البته به بهانه این ناآرامی ها قانون جدید امنیتی را در دستور کار پارلمان این کشور قرار داد. منتقدان از این نگرانی دارند که این قانون راه را برای برقراری یک دولت پلیسی هموار کرده و سرکوب بیشتر مخالفان را امکان پذیرسازد.

جالب آن که حزب حاکم عدالت و توسعه ناگهان در اواسط ماه مارس بررسی این قانون را متوقف کرد و آن را به کمیسیون های مربوطه عودت داد. البته این اقدام ناگهانی بیشتر به دلیل تداوم مذاکرات صلح با کردها تلقی شد.

با این حال در نهایت نمایندگان پارلمان به همان مواد جنجال برانگیز این قانون نیز رای دادند. برخی ناظران امور ترکیه بر این باورند که دولت حزب عدالت و توسعه با تصویب این قانون که بیشتر با گرایش های ناسیونالیستی همخوانی دارد قصد دارد که آرای رای دهندگان راست گرا را به سوی خود جلب کند.


۹۴/۰۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">