ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که تحویل نفت عراق به ترکیه از سال ٢٠١٤ میلادی تا کنون به طور کلی ٤٧ میلیون بشکه بوده است.



به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه روز پنجشنبه (٦ فرودین ماه) اعلام کرد که تحویل نفت عراق از مسیر ترکیه از آغاز سال ٢٠١٤ میلادی تاکنون به طور کلی ٤٧ میلیون بشکه بوده و ارزش آن حدود ٣ میلیارد دلار بوده است.

وی در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: تا به امروز ٥٧ نفتکش نفت خام را از عراق به ترکیه بارگیری کرده اند.
ببشتر این نفت خام متعلق به میدانهای واقع در منطقه کردستان عراق در شمال است، اما بغداد در ماههای اخیر نیز از این زیرساختها برای ترانزیت نفت خام خود به بندر جیحان ترکیه، واقع در سواحل دریای مدیترانه استفاده کرده است.

در دو سال گذشته به دلیل بالا گرفتن درگیریهای مسلحانه در شمال عراق، توقف انتقال نفت از خط لوله کرکوک-جیهان بارها و بارها دچار اختلال شد اما در چند ماه گذشته، انتقال نفت از این خطوط با نوسان کمتری روبرو بوده است.
در ماههای گذشته و به دنبال توافق میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در مورد فروش نفت خام، حجم انتقال نفت در خط لوله کرکوک-جیهان افزایش یافت و به حدود  ٣٠٠ تا ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسید.

بر اساس توافق نفتی بغداد-اربیل، کردها در سال ٢٠١٥ باید به طور میانگین روزانه ٥٥٠ هزار بشکه نفت در پایانه جیهان ترکیه به سومو تحویل دهند. دولت مرکزی نیز باید سهم اقلیم کردستان از بودجه کشور را پرداخت نماید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">