ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

حمایت ترکیه و 9 کشور منطقه از حمله عربستان به یمن

پنجشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ
ترکیه آنلاین: کشورهای عضو «شورای همکاری خلیج فارس» جز عُمان، به علاوه‌ ترکیه و مصر و چند کشور دیگر به تجاوز نظامی عربستان به یمن مشارکت دارند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد پنجشنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «ارم نیوز» امارات، 10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

این حمله پس از آن آغاز شد که عربستان، امارات، بحرین، قطر و کویت، پنج عضو از شش عضو شورای همکاری خلیج فارس، بامداد امروز پنجشنبه بیانیه‌ای مشترک درباره اوضاع یمن منتشر کردند و از تصمیم خود برای حمله نظامی به این کشور و حمله به مواضع جنبش انصارالله خبر دادند.

بر اساس گزارش العربیه، 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت دارند که 100 فروند آن سعودی است. همچنین 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی است.

این تجاوز نظامی پس از آن صورت گرفت که روز گذشته نیروهای جنبش انصارالله وارد شهر عدن شدند؛ جایی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از صنعا به آنجا گریخت و وضعیت یمن را به سوی تشنج و ناآرامی سوق داد.

عربستان و 4 کشور عرب حاشیه خلیج فارس در بیانیه خود اعلام کردند که آنان طبق «درخواست عبد ربه منصور هادی» که از وی به نام رئیس جمهوری یمن یاد کردند، علیه مواضع انصارالله اقدام خواهند کرد.

۹۴/۰۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">