ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق خطاب به اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: این دنیا به "سلطان سلیمان" وفا نکرد به شما خواهد کرد؟


به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در مراسم عید نوروز در استانبول سخنرانی می کرد طی اظهاراتی اعلام کرد: این نوروز مشخص کرد که چه کسی در ترکیه خواهان صلح، دموکراسی و آزادی و چه کسی خواهان درگیری، نژاد پرستی و دیکتاتوری است. است. باید قبول کرد که اردوغان در این کشور در حال منزوی تر شدن است ولی ما میلیون ها نفرهستیم. نباید تصور کنید که این دنیا برای شما باقی خواهند ماند. این دنیا به "سلطان سلیمان" وفا نکرد به شما خواهد کرد؟!

وی افزود: 7 ژوئن فرا خواهد رسید و آن روزی است که ما فرادی فرزندان و نوادگان خود را رقم خواهیم زد. 7 ژوئن تعیین خواهد کرد که در آینده زندگی برابر و برادرانه بدون ترس و نفرت از هم خواهیم داشت یا محکوم به یک سیستم دیکتاتور مأبانه و سلطان گرایانه خواهیم شد. 7 ژوئن انتخاب این دو گزینه است. 7 ژوئن زمان تاسیس صلح توسط مظلومان در ترکیه است. با نگاهی حتی سطحی به اظهارات چند وقت اخیر افراد حکومتی مشخص است که آنان قصد تاسیس صلح و دموکراسی را ندارند. ولی جای هیچ ترسی وجود ندارد چون ما به هیچ عنوان به دلیل این که حکومت خواهان صلح نیست، جنگ نخواهیم کرد. ما صلح را در این کشور برپا خواهیم کرد. دیگر اجازه نخواهیم داد در این کشور خون جاری شود.

دمیرتاش تاکید کرد: کسانی که با 10 ماده بیانیه مشترک و آموزش زبان مادری مخالفند، حتی اگر مخالف هم باشند نمی توانند جلوی ایجاد صلح را بگیرند. مخالف هم که باشید ما وارد درگیری نخواهیم شد. زیرا ما صلح را به خاطر شما نمی خواهیم. این کار را به خاطر مردم انجام می دهیم. صلح در این کشور در اختیار انحصاری رئیس جمهور ترکیه نیست. صلح در دست ملت ترکیه است نه حکومت ترکیه. سلاح و خشونت از عرصه مبارزات ما خارج خواهد شد و برای صلح نهایی امیدواری ها افزایش پیدا خواهد کرد. حدنصاب 10 درصدی کنعان اورن نخواهد توانست مقابل ما ایستادگی کند، روز 7 ژوئن 2015 روز اعلان پیروزی ما خواهد بود.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">