ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

آغاز به کار کنفرانس "قدس شهر صلح" در ترکیه

دوشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۴ ب.ظ
ترکیه آنلاین:  کنفرانس بین المللی "قدس شهر صلح" از روز شنبه در شهر آنکارا با نظارت اتحادیه عرب آغاز به کار کرد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شرکت‌کنندگان در روز اول این کنفرانس که با عنوان " قدس شهر صلح " و به منظور بررسی اوضاع کنونی سرزمین قدس برگزار شد مسائل مهمی از جمله دعوت از شرکت‌های گردشگری ترکیه و کشورهای عربی برای ترتیب سفر مسلمانان و مسیحیان به قدس با هدف حمایت اقتصادی از این شهر را مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این نشست مسائلی از جمله پرورش و بیداری افکار عمومی جهان در جهت محکومیت سیاست‌های یهودی‌سازی قدس و نشان دادن رنج و سختی ساکنان شهر قدس و تلاش برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور توقف شهرک‌سازی‌ها در این شهر و همچنین مساله تشکیل کمیته‌های مشترکی برای اجرای این اهداف را مورد بررسی قرار دادند.

معاون نخست وزیر ترکیه با حضور در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت ادامه تلاش‌های جهان اسلام درخصوص قدس و بحران‌های‌ منطقه اعلام کرد که کشورش مخالف هرگونه تلاش به منظور یهودی‌سازی قدس و تغییر هویت اسلامی آن است.

وی افزود: ایجاد یک راه‌حل دائمی، فراگیر و عادلانه درخصوص فلسطین از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی امکان پذیر است و ترکیه در راس کشورهایی است که برای برقراری صلح و ثبات دائمی در منطقه تلاش می‌کند.

این نشست با حضور و نظارت اتحادیه عرب و مسوولان اردن، فلسطین و ترکیه در آنکارا برگزار شد.

روزدوم این کنفرانس نیز امروز(یکشنبه) با نظارت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نیز با حضور تعدادی از شخصیت ها، شهرداران، دیپلمات‌ها و سفیران کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دیوان ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با ایراد نطقی در این کنفرانس تصریح کرد: اسرائیل از طریق یهودی سازی شهر قدس و ورود یهودیان تندرو به مسجد مبارک الاقصی می خواهد منازعه بر سر سرزمین را به یک منازعه دینی مبدل سازد.

حسین اعرج درباره اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در شهر قدس از جمله شهرک سازی و کوچ اجباری فلسطینیان ساکن این شهر نیزهشدار داد.

وی از مجامع بین المللی خواست تا برای نجات شهر قدس از تجاوزات و تعرضات دشمن صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف وارد عمل شوند.

این مسئول فلسطینی از دولت و ملت ترکیه به خاطر حمایتشان از ملت و آرمان عادلانه فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

از سوی دیگر، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه بیت المال "قدس" بر لزوم هماهنگ کردن تلاش‌های مربوط به حمایت از قدس و فلسطینیان ساکن این شهر تاکید کرد.

محمد سالم شرقاوی ادامه داد: این موسسه به منظور اجرای پروژه های عمرانی، بهداشتی، درمانی، اسکان و سرپرستی کودکان طرح 5 ساله ای را تدوین کرده است و ارزش مالی این پروژه ها به 30 میلیون دلار می رسد.


۹۴/۰۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">