ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: انجمن تولید کنندگان خودروی ترکیه اعلام کرد صادرات خودروی این کشور در دو ماهه نخست سال 2015 افزایش 32 درصدی را تجربه کرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از حریت، انجمن خودروسازان ترکیه اعلام کرد علی‌رغم کاهش قابل توجه صادرات ترکیه در دو ماهه ژانویه و فوریه سال جاری، صادرات خودروی این کشور افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

بنا به این گزارش، این کشور در دو ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 99 هزار دستگاه خودرو به بازارهای جهانی صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

انجمن صادر کنندگان ترکیه نیر اعلام کرده است که این افزایش صادرات علی رغم کاهش صادرات این کشور در این مدت بوده است به گونه ای که کل صادرات ترکیه در این دو ماه با 6.7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 22.8 میلیارد دلار رسیده است.

بنا به گزارش منتشر شده از سوی سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو، یک خودرو از هر 77 دستگاه خودروی تولید شده در سال 2014، در ترکیه تولید شده است.

افزایش تولید خودروسازان اویاک رنو، فورد اتوسان، و هیوندای در ترکیه دلیل افزایش صادرات خودروی این کشور بوده است و پیش بینی می شود این رشد تا آخر سال نیز ادامه یافته و رشد سالانه‌ای نزدیک به این رقم را برای صنعت خودروی ترکیه در پی داشته باشد.


۹۳/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">