ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در ترکیه، حزب حاکم 'عدالت و توسعه' این کشور در انتخابات آتی مجلس ملی ترکیه که در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد با کسب 40 درصد آراء 243 نماینده وارد مجلس این کشور خواهد کرد و موفق به تشکیل دولت به تنهایی نخواهد شد.

SONAR#039;ın 2015 Mart anketinde bomba sonuçlar

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آنکارا، موسسه نظرسنجی سونار که از موسسات معتبر نظرسنجی ترکیه است، نتایج یک نظرسنجی که در روزهای اخیر در سطح ترکیه انجام شده را منتشر کرد.

طبق نتایج نظرسنجی یاد شده، حزب مخالف جمهوریخواه خلق در انتخابات آتی با کسب 27.1 درصد آرا 133 نماینده، حزب حرکت ملی با 18 درصد آراء 116 نماینده و حزب 'دمکراتیک خلقها' با 10.1 درصد 58 نماینده به مجلس ملی ترکیه اعزام خواهند کرد.

طبق نتایج نظرسنجی یاد شده که در بسیاری از پایگاههای اینترنتی مخالف دولت ترکیه درج شده، حزب حاکم 'عدالت و توسعه' به تنهایی موفق به تشکیل دولت در این کشور نخواهد شد.

برای تشکیل دولت از سوی یک حزب سیاسی در ترکیه این حزب می باید 276 نماینده در مجلس ملی ترکیه داشته باشد و در غیر این صورت دولت می باید از سوی دو حزب تشکیل شود.

اردوغان در جریان یک میتینگ انتخاباتی در هفته های گذشته خواستار انتخاب دستکم 400 نماینده برای حزب 'عدالت و توسعه' جهت تغییر سیستم پارلمانی به سیستم ریاستی شده بود.

موسسه سونار، نتایج انتخابات مجلس ترکیه در چهار سال قبل و نیز انتخابات ریاست جمهوری در فروردین ماه سالجاری را تنها با اختلاف یک درصد به درستی پیش بینی کرده بود.

۹۳/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">