ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سفر غیرمنتظره شاه قطر به ترکیه

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه دیدار دو ساعته‌ای را بدور از رسانه‌ها برگزار کردند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر روز پنجشنبه در آنکارا با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه دیدار و با وی روابط دو جانبه میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای را بررسی کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی در ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که دو طرف روابط دوجانبه میان دو کشور در زمینه‌های انرژی و اقتصاد و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای به خصوص در سوریه، عراق، یمن و فلسطین را بررسی کردند.

این منابع اعلام کردند که این دیدار به دور از رسانه‌ها برگزار شد و حدود دو ساعت به طول انجامید.

چند روز پیش نیز کمیسیون امور خارجه پارلمان ترکیه با مصوبه ای که طی آن نظامیان ترکیه می توانند به قطر اعزام شوند و درمقابل قطر نیز می تواند به اراضی ترکیه نظامی اعزام کند، موافقت کرد.

آناتولی گزارش داد: برات جانکار رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان ترکیه اعلام کرد: پارلمان ترکیه  با مصوبه تبادل نیرو در هنگام ضرورت با هدف تقویت روابط نظامی میان دو همپیمان از طریق همکاری در زمینه آموزش نظامی، صنایع دفاعی و رزمایش های نظامی مشترک و اجازه دادن به اعزام متقابل نیرو میان دوحه و آنکارا را موافقت کرده است.

وی افزود: بر این اساس ترکیه و قطر در زمینه لجستیک نظامی، تعیین مستشار نظامی در نهادهای نظامی، تبادل کارشناس و پرسنل و ادوات میان دو کشور فعالیت می کنند و این ارتباطی به طرح آموزش مخالفان سوری ندارد.

قطر و ترکیه ائتلاف استراتژیکی به ویژه در قبال حمایت از اخوان المسلمین و حمایت از مخالفان سوری برقرار کرده اند و از آغاز بحران سوریه قطر به عنوان یکی از حامیان مالی تروریست ها و ترکیه به عنوان گذرگاه و شاهراه اصلی عبور تروریست ها مشهور شده است. هر دو کشور موضع خصمانه ای در قبال عبدالفتاح السیسی در مصر دارند و جنگ رسانه میان ترکیه و مصر ادامه دارد و با مرگ ملک عبدالله قطر به رویکرد سابق خود یعنی خصومت با رهبران جدید مصر روی آورده است.


۹۳/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">