ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه پرواز جنگنده های فانتوم را متوقف کرد

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ق.ظ
به دنبال سقوط پی در پی 3 فروند جنگنده آر اف 4 (فانتوم) نیروی هوایی ترکیه و کشته شدن شش تن از خلبانان این نوع هواپیما در 10 روز گذشته، اعلام شد که پرواز این جنگنده ها در ترکیه متوقف شده است.


به گزارش ایرنا، این درحالی است که روز دوشنبه به دنبال جلسه هیات دولت ترکیه در آنکارا، نیروی هوایی این کشور اعلام کرد که سه فروند جنگنده فانتوم ترکیه که در 10 روز اخیر سقوط کرده ناشی از خطای خلبان بوده و نقص فنی نداشته اند.

ژنرال عابدین اونال فرمانده رزم هوایی و دفاع موشکی نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد که پرواز جنگنده های آر اف 4 از فردا پنجشنبه در سطح ترکیه متوقف می شود.

به گزارش شبکه خبر ان.تی.وی، اونال گفت: ولی جنگنده های اف 4 از نوع ئی 2020 همچنان به پرواز و خدمت در نیروی هوایی ترکیه ادامه خواهند داد.

ششم اسفند ماه جاری دو فروند جنگنده آر اف 4 نیروی هوایی ترکیه که از پایگاه هوایی مالاتیا به پرواز درآمده و مشغول پرواز اکتشافی در جنوب شرق این کشور بودند، سقوط کردند و چهار خلبان آنها کشته شدند.

به دنبال این سانحه، پنجشنبه گذشته نیز یک فروند از همین جنگنده ها در اطراف شهر قونیه سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.

این هواپیما در رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان به نام «ترکاز 2015» شرکت کرده بود.

استفاده نیروی هوایی ترکیه از این جنگنده ها که حدود سه دهه است آمریکا بعنوان کشور تولید کننده، آنها را از رده خارج کرده و نیروی رزمی اصلی ترکیه را نیز جنگنده های اف 16 آمریکایی تشکیل می دهد، با اعتراض ها و واکنش های گسترده در ترکیه روبرو شده است.

این اعتراض ها همزمان با سقوط پی درپی جنگنده های فانتوم شدت گرفته است.

گفته می شود در حال حاضر فقط 38 فروند از این نوع هواپیما در خدمت نیروی هوایی ترکیه است. شماری از این جنگنده ها در سال 1996 میلادی توسط رژیم صهیونیستی بازسازی شده است.

در این میان یک نهاد مدنی بازنشستگان نیروی هوایی ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که در 5 سال اخیر نزدیک به 800 خلبان از نیروی هوایی ترکیه استعفا داده اند.

۹۳/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">