ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از سایت مجلس ترکیه، آقای باهچلی (رئیس حزب حرکت ملی) درباره مذاکرات حکومت حزب عدالت و توسعه با پ ک ک اظهار داشت: سازمان تروریستی پ ک ک تا موقعی که خاک ترکیه را تجزیه نکند، به اقدامات خود ادامه خواهد داد زیرا پ ک ک در سال 1978 در روستای فیس FIS شهرستان لیجه Lice استان دیار بکر اولین کنگره خود را برگزار کرد . در بیانیه نهایی این کنگره تاکید شده است: " حکومت کردستان بر پایه نظام مارکسیست لنیستی تاسیس خواهد شد ".


اکنون نیز در راستای همین اهداف به فعالیت خود ادامه می دهد . تا موقعی که بیانیه اولین کنگره خود را ابطال نکنند قضیه فرق نخواهد کرد. اگر آنرا ابطال کنند ، حرفی برای گفتن نداریم .

رئیس حزب حرکت ملی ضمن اشاره به سخنان تانر یلدیز وزیر منابع طبیعی و نیرو ترکیه که گفته بود ،" در دامنه کوهستان قندیل عملیات اکتشاف و حفاری نفت را آغاز خواهند کرد"  گفت : آیا عملیات اکتشاف نفت در ترکیه پایان یافته است که اکنون می خواهند در قندیل به عملیات خود ادامه دهند ؟ حکومت حزب عدالت و توسعه می خواهد با مسئله نفت مردم را فریب دهد ولی اعتبار خود را از دست داده است .

باهچه لی افزود : در کاخ ریاست جمهوری آزمایشگاه مجهزی برای کنترل مواد غذایی و آشامیدنی اردوغان تاسیس شده است . انسان معتقد دچار شک و تردید نمی شود، چه کسی می خواهد اردوغان را مسموم کند. در کاخ عثمانی نیز " چشنی باشی " بود و قبل از پادشاه غذاها را خورده و آزمایش می کرد اکنون بجای آن آزمایشگاه تاسیس شده است کسانیکه حرام خوارند از این نوع مسائل می ترسند . رئیس ستاد کل ارتش ترکیه استعفا کند بهتر است. زیرا آثار سلیمان شاه را از عمق 37 کیلومتری خاک سوریه به نزدیکی مرز انتقال داده و این عملیات فرار را پیروزی وانمود می کنند. دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی گرا در مجلس ترکیه سخنرانی کرده گفت : بیانیه ده ماده ای اوج آلان سند خیانت و تلاش برای فرو پاشی دولت جمهوری ترکیه است . در 30 اکتبر 1918 نیز قرار داد 25 ماده ای بندر مندروس امضاء شد و بیانیه اوج آلان نیز تداعی بخش همان قرار داد است . حکومت حزب عدالت و توسعه با پ ک ک قرار داد متارکه امضاء کرده است . در 10 آگوست 1920 نیز سند کثیف سورSevrs  با 433 ماده که سند فرمان مرگ و نابودی جمهوری ترکیه بود امضاء شد. ولی از سوی دولت ترکیه رد شد. حزب عدالت و توسعه مانند کادر سه نفری " هادی پاشا ، توفیق بیگ و رشاد خالص بیگ " خائن که سند سور را امضاء کرده بودند ، اکنون به نمایندگی آنها بعد از 95 سال همان نوع قرار داد خائنانه را با بلوک " پ ک ک - حزب دمکراتیک خلقها  "HDP در 28 فوریه 2015 امضاء کرده است .
فرا خوانی اوج آلان برای خلع سلاح پ ک ک یک مانور برای کسب فرصت زمانی جدید و فریب است . در اصل حکومت حزب عدالت و توسعه سلاح را بر زمین گذارده است نه پ ک ک. 

وی ادامه داد: پ ک ک که قاتل دمکراسی است و سیاست را گلوله باران کرده و کودکان را بقتل رسانده است، اکنون مدعی فعالیت سیاسی است و می خواهد که با دامی که پهن کرده است، میلیشیای مسلح و غیر مسلح خود را وارد فعالیت سیاسی کرده و بدانها مشروعیت سیاسی ببخشد. داود اوغلو نخست وزیر خیال پرداز و احمق نیز با ادعای اینکه بیانیه اوج آلان راه سیاست دمکراتیک را خواهد گشود، خوشحالی خود را ابراز داشته و مثل ماهی به دام و قلاب پ ک ک افتاده است .

وی افزود: آیا کسی در ترکیه شهروند آزاد و دارای حقوق مساوی نیست که اوج آلان دم از تضمین شهروند آزاد و دمکراتیک ترکیه می زند. هدف از این ماده، از بین بردن ماده 66 قانون اساسی است که شهروندی ترک را تبیین و تدوین کرده است. پ ک ک بعلت مخالفت با قانون امنیت داخلی ، باعث شده است که حکومت حزب عدالت و توسعه از مواضع خود عقب نشینی کند و به مذاکره با پ ک ک و تجدید نظر در متن قانون امنیت داخلی اقدام کند . حزب عدالت و توسعه به حیات خلوت پ ک ک و حزب دمکراتیک خلقها تبدیل شده است. "اوج آلان،اردوغان و داود اوغلو" دشمن " هویت ترک " هستند . اردوغان با حمله به بانک مرکزی و درخواست برای کاهش نرخ بهره بانکی باعث شده است نرخ ارز افزایش یابد و بدهی شرکتهای تولیدی به لیر ترک میلیاردها لیر افزایش یابد.   پ ک ک نه در کوهستان بلکه به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری و دولت نفوذ کرده است .

اوزجان ینیچری نماینده آنکارا و عضو حزب حرکت ملی گرا MHP نیز در مجلس ترکیه گفت :

اگر حزب عدالت و توسعه می خواهد قانون امنیت داخلی دولت را با هدف مبارزه با حوادثی نظیر " عملیات و حملات سازمان تروریستی پ ک ک در 6 و 7 اکتبر 2014 در شهرها و ایجاد آشوب ( راهپیمایی تظاهرات آمیز برای حمایت از کوبانی که باعث کشته شدن بیش از 40 نفر شد ) تصویب کند، نیازی بدان وجود ندارد. زیرا با قوانین موجود و اراده سیاسی جدی نیز می توان با اینگونه حوادث مقابله کرد . قانون امنیت داخلی دولت برای سلب آزادی اجراء خواهد شد. در شرایطی که با تروریستهای پ ک ک مذاکره می کنندو می خواهند با توسل به قانون، اعتراضات مخالفین را سرکوب کنند.

بیانیه ده ماده ای اوج آلان که در دولماغچه با شرکت حزب عدالت و توسعه با پ ک ک انتشار یافت غیر قابل اجرا ء و اقدامی برای فریب افکار عمومی است .

حکومت حزب عدالت و توسعه اعلام کرده است که در عملیات برای نجات موصل شرکت خواهد کرد ولی این حکومت جرات ندارد در عملیات موصل و حمایت از ترکمنان و انسانهای محروم شرکت کند. اگر آمریکا حکومت را تحت فشار بگذارد،در آن صورت به همراه آمریکا پایگاه اینجرلیک را مورد بهره برداری قرار داده و هواپیماها را به پرواز در آورده و فشنگهای مشقی بکار خواهد برد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">