ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: احمد داووداوغلو (نخست وزیر ترکیه) که برای شرکت در کنفرانس سالانه روابط خارجی به نیویورک سفر کرده است در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت و به سئوال خبرنگاران پاسخ داد.


داووداوغلو در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی جلوگیری از پیوستن برخی از توریستها به سازمان تروریستی داعش گفت: میلیونها توریست به ترکیه می آیند و ما نمی توانیم با نگاه کردن به چهره آنها، تروریست بودنشان را تشخیص بدهیم. در مذاکره با همتایانمان، از آنها خواستیم که اسامی افراد مظنون را به ما بدهند تا از ورودشان به ترکیه جلوگیری بکنیم. به درخواستمان پاسخ دادند و در این چهارچوب سال گذشته از ورود ۱۰ هزار نفر به ترکیه جلوگیری بعمل آمد.

داووداوغلو با اشاره براینکه، ادعاهای مبنی بر حمایت ترکیه از داعش هنوز هم ادامه دارد، گفت، داعش بیش از همه به ترکیه آسیب می رساند. ۶۰ درصد مرزهایمان با سوریه تحت کنترل داعش قرار دارد. افکار عمومی بین المللی می گوید، داعش بدلیل عدم دخالت نیروهای ترکیه، به ناآرامی ادامه می دهد. چرا ترکیه این کار را انجام بدهد؟ چرا دیگر متفقین در این کار اشتراک نمی ورزند؟ چرا ترکیه این مسئولیت را به تنهایی برعهده بگیرد؟

احمد داووداوغلو در رابطه با نکته نظرات ترکیه پیرامون مباحثات مربوط به آزادی اندیشه که در پی حمله شارلی ابدو شعله ور شده است، ضمن اشاره براینکه، اگر آزادی بیان و اندیشه وجود نداشته باشد، نمی توان چیزی تولید کرد، اظهار داشت، هر فردی صاحب ارزشهای مختص بخود بوده و محترم شمردن این ارزشها به اندازه آزادی بیان حائز اهمیت است.
داووداوغلو در رابطه با اینکه ترکیه در زمینه موضوع تحریم علیه روسیه چندان فعال نیست، با اشاره براینکه، ترکیه با تهدید تمامیت ارضی اوکراین مخالف است، گفت، فقط با روسیه در زمینه انرژی همکاریهای جدی داشته و دوستان اوکرائینیمان به این موضوع واقف می باشند. اوکراین شریک استراتژیکی ماست.


داووداوغلو تاکید کرد، ترکیه، استفاده رژیم اسد از سلاحهای شیمیایی و موجودیت سازمان تروریستی داعش را نیز قبول ندارد.

داووداوغلو در پاسخ به سوالی اظهار داشت، ترکیه در زمینه برداشتن گامهای لازمه با هدف تامین ثبات در موصل و عراق، در حال تماس نزدیک با تمامی طرفین است.

احمد داووداوغلو با یادآوری اینکه، در رابطه با عملیات شاه فرات، صبح روز ترتیب عملیات اطلاعات لازمه را به سازمان ملل ارائه کردیم، گفت، این عملیات که طی آن حقوق ملی ترکیه مورد حراست قرار گرفت، به همین شکل در اسناد سازمان ملل ثبت شده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">