ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مجلس ترکیه بار دیگر متشنج شد

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نمایندگان حزب حاکم و احزاب مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور برای سومین بار در جریان بررسی یک لایحه امنیتی پیشنهادی دولت، درگیر شدند و فضای متشنجی بر مجلس ترکیه حاکم شد.



به گزارش ایرنا، این درگیری در جریان بررسی لایحه موسوم به 'بسته امنیتی' که تا پاسی از چهارشنبه شب ادامه داشت، رخ داد.

چند روز پیش نیز نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و احزاب مخالف دولت در جریان بررسی همین لایحه درگیر شدند که بر اثر آن، پنج نماینده جراحاتی برداشتند.

تشنج دیشب زمانی رخ داد که لطفی ترک کان نماینده حزب مخالف حرکت ملی خطاب به نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: رییس جمهور، نخست وزیر، وزیر کشور و همه شما با تروریستها 'زیر یک چتر' جای گرفته اید.

در پی این سخنان نمایندگان حزب حاکم به سوی وی یورش بردند.

احزاب مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور مدعی هستند که این لایحه در صورت تصویب، کشور را به یک حکومت پلیسی بدل می کند و زمینه برای دیکتاتوری در ترکیه فراهم می شود.

نمایندگان احزاب جمهوریخواه خلق و حرکت ملی از یک هفته پیش که بررسی این لایحه آغاز شده، تلاش کردند با ایراد سخنرانی، مانع آغاز بررسی این طرح در مجلس ترکیه شوند.

این اقدام نمایندگان احزاب مخالف ترکیه، ابتدا موجب بروز مناقشه لفظی با نمایندگان حزب حاکم و سپس درگیری فیزیکی یبن آنها شد.

برخی از سازمانهای غیردولتی و انجمن های حقوق بشر ترکیه، از لایحه یاد شده که اختیارات وسیعی به استانداران و مقامات پلیس برای برخورد با معترضان می دهد، به عنوان زمینه ساز 'دولت پلیسی و فاشیستی' یاد کرده اند.

لایحه بسته امنیتی به پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه اختیارات گسترده ای برای مقابله با تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان این کشور می دهد.


۹۳/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">