ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

محصولات زنان سرپرست خانوار در فروشگاه‌های ترکیه

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳ ق.ظ
ترکیه آنلاین: مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: قصد داریم افراد بیشتری را که در زمینه زیورآلات هستند شناسایی کنیم. چون حجم زیادی از زیورآلات موجود در کشور وارداتی است. این در حالی است که ما قادر به تولید زیورآلات هستیم و درست نیست به خاطر این وسایل ارز از کشور خارج شود.



به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فهیمه فیروزفر در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره زنان و تولید ملی در جمع خبرنگاران افزود: قصد داریم با افرادی که با کشورهای اروپایی در زمینه ساخت زیورآلات کار می‌کنند، صحبت کنیم. تکنولوژی لازم برای تولید این وسایل پیشرفته نیست؛ این در حالی است که ساخت زیورآلات موجب اشتغالزایی می‌شود. در حال حاضر وزارتخانه‌هایی مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت نیز همزمان با ما در زمینه ساخت زیورآلات وارد شده‌اند و این عزم ملی باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم در بخش‌های مختلف واردات را کاهش بدهیم و به صادرات بپردازیم.

وی با اشاره به اقدامات ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران اظهار کرد: ما تلاش کردیم محصولات زنان سرپرست خانوار را در چند فروشگاه کشور ترکیه ارائه دهیم و از این محصولات استقبال شد. این کار نشان‌دهنده آن است که در صورت حمایت از تولید ملی می‌توانیم جای آن را در خارج از کشور باز کنیم.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران افزود: چند وقت قبل در نمایشگاه برلین شرکت کردیم و اگر سال آینده در این نمایشگاه شرکت کنیم، حتما حرفی برای گفتن خواهیم داشت چراکه کیفیت محصولات ما بسیار خوب است.

فیروزفر با اشاره به ششمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه در 300 غرفه برپا شده است و در آن پوشاک، کیف، کفش، صنایع دستی، موادغذایی و وسایل هفت‌سین عرضه می‌شود. علاوه بر آن نیز این نمایشگاه بخش کودک نیز دارد.

وی افزود: در ششمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برندهای برتر نیز حضور دارند و در واقع شبکه‌ای از زنان سرپرست خانوار، کارآفرینان و برندها ایجاد شده که در بخش پوشاک محصولات خود را عرضه می‌کنند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات جوانان برای یافتن شغل کمبود مهارت است، تصریح کرد: اگر به جوانان مهارت‌های لازم آموزش داده شود، آنان می‌توانند وارد بازار کار شوند. به عنوان نمونه ما به فرزندان زنان سرپرست خانوار مهارت‌های تعمیر موبایل و نگهداری آسانسور را آموزش دادیم و همه این افراد جذب بازار کار شده‌اند. بنابراین لازم است آموزش‌هایی که منجر به اشتغالزایی می‌شود شناسایی و نسبت به ارائه آنها اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از 12 تا 22 اسفندماه از ساعت 10 تا 21 در بوستان گفت‌وگو برپا خواهد بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">