ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

داوود اوغلو : پرتغال سخنگوی ترکیه در اروپا است !

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۵۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه شامگاه سه شنبه اعلام کرد که پرتغال در مذاکرات راجع به پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا که از سال 2005 آغاز شده ، به نوعی «سخنگوی ترکیه» است.



به گزارش واحد مرکزی خبر، داوود اوغلو در پایان اجلاس دو جانبه که در پایتخت پرتغال برگزار شد ، به خبرنگاران گفت:«پرتغال سخنگوی ترکیه در بروکسل است. به نظر می آید که پرتغال بهترین درک را از موضع استانبول دارد.»

Başbakan Davutoğlu - Portekiz Başbakanı Coelho


وی افزود:«پرتغال همیشه اراده خود را برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به نمایش گذاشته است. لیسبون نیز به خوبی ظرفیت ترکیه را در مورد اجرای اصلاحات می شناسد.»

پدرو پاسوس کوئلو نخست وزیر پرتغال نیز مذاکرات کارآمد را در این مورد خواستار شده بود تا به ترکیه این احساس داده نشود که این روند هرگز پایان نمی یابد. پاسوس کوئلو افزود کشورش همچنان از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا حمایت می کند و دورنمای این موضوع را برای دو طرف سودمند می داند.

نخست وزیر پرتغال تصریح کرد موضع جغرافیایی ترکیه و با توجه به ظهور گروه تکفیری داعش ، موجب تقویت مذاکرات جاری با اتحادیه اروپا می شود. پاسوس کوئلو در ماه مه سال 2013 و به مناسبت دیدار عبدالله گل (رییس جمهور سابق ترکیه)  از تسریع گفتگو ها حمایت کرده بود.

ترکیه از سال 1999 برای پیوستن به اتحادیه اروپا نامزد شده است، اما مذاکرات دو طرف از سال 2005 آغاز
شده است و بسیار بسیار کند پیش می رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">