ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ترکیه اعلام کرد که 8 درصد از دانشجویان این کشور در دوران کودکی قربانی آزار جنسی بوده‌اند.


به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گزارش این سازمان با عنوان «تجارب تلخ کودکیِ دانشجویان در ترکیه» براساس مطالعات انجام شده در سال 2014 میلادی تنظیم شده و اطلاعات آن از 2257 دانشجو با میانگین سنی 20 سال جمع‌آوری شده که در دانشگاه‌های آنکارا، آک دنیز و تعدادی دانشگاه دیگر در این کشور مشغول به تحصیل بوده و هستند.

بنابراین گزارش، از بین افرادی که در کودکی قربانی آزار و سوء استفاده جنسی شده بودند این تجارب تلخ در پسران از سن 12 سالگی و در دختران معمولا از سن 9 سالگی شروع شده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از تودی زمان، این بررسی‌ها همچنین نشان داد 36 درصد از دانشجویانی که در کودکی آزار جنسی شده‌اند هم‌اکنون از افسردگی رنج می‌برند. اکثر این دانشجویان به مشکلات روحی و روانی مانند گریه‌های غیرقابل کنترل، استرس، خشم و عصبانیت شدید و خارج از کنترل و همچنین به اضطراب اجتماعی مبتلا هستند.

علاوه بر این،‌ جدا از آزار جنسی از بین دانشجویان حاضر در این مطالعه 26.2 درصد دانشجوی پسر و 16.3 درصد دانشجوی دختر اظهار کردند که در کودکی قربانی خشونت جسمی نیز بوده‌اند.

در این گزارشِ سازمان جهانی بهداشت تاکید شده که به طور کلی هرچه سطح تحصیلات والدین افزایش یابد از آمار سوءرفتار و سوءاستفاده از کودکان کاسته می‌شود.


۹۳/۱۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">