ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

فرودگاه آتاتورک استانبول تعطیل می شود!

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ب.ظ
همزمان با افتتاح فرودگاه اردوغان، فرودگاه آتاتورک تعطیل می شود.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری دوغان، همزمان با افتتاح سومین فرودگاه استانبول ( که بزرگترین فرودگاه جهان نیز هست) فعالیت فرودگاه آتاتورک به حالت تعلیق در خواهد آمد.

حمید توپچی مدیر سازمان هواپیمایی ترکیه ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به ساخته شدن فرودگاه جدید استانبول ( که در آینده با نام اردوغان افتتاح میشود) و ظرفیت بسیار بالای مسافرگیری آن، مدیریت دو فرودگاه بزرگ از لحاظ امور راداری و پروازی و ترانسفر مسافر دشوار خواهد بود از اینرو فرودگاه آتاتورک تعطیل خواهد شد.

شرکت معماری گریمشاو (Grimshaw) که پیش از این طراحی‌ پروژ‌های بسیار بزرگی را در کارنامه خود دارد، طراحی این فرودگاه را عهده‌دار شده‌است. ترمینال این فرودگاه مساحتی بالغ بر یک میلیون متر مربع خواهد داشت.

فاز اول این پروژه در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری می‌رسد. ضرفیت اولیه این فرودگاه ۹۰ میلیون مسافر در سال خواهد بود که با کامل شدن ساخت فرودگاه به ۱۵۰ میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

بزرگ‌ترین فرودگاه جهان، فرودگاه درحال ساخت مکزیکو سیتی‌ است که مساحت ترمینال این فرودگاه، تنها نیمی از مساحت ترمینال فرودگاه استانبول است.

این فرودگاه با هزینه 500 میلیارد دلاری ساخته خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">